گوگل ممکن است مجبور به سانسور اینترنت بشود - تکفارس 
گوگل ممکن است مجبور به سانسور اینترنت بشود - تکفارس 

گوگل ممکن است مجبور به سانسور اینترنت بشود

افشین نوری
۵ بهمن ۱۴۰۰ - 08:21
گوگل

گاردین گزارش داده است که رای یک دادگاه استرالیایی علیه گوگل ممکن است منجر به نتایج خسارت‌باری برای اینترنت بشود.

سال گذشته گوگل به‌خاطر شکایت یک وکیل استرالیایی به نام جورج دفتروس علیه این شرکت به دادگاه فراخوانده شد و در شکایت‌نامه این وکیل اظهار شده بود که گوگل مسئول نمایش هایپرلینک‌هایی بوده است که کاربران را به سمت وب‌سایت‌هایی سوق داده‌اند که به او اتهام زده‌اند.

مطالب مرتبط:

گوگل می‌گوید که اگر رای دادگاه علیه این شرکت صادر کند، درواقع به معنای آن است که گوگل از این به بعد باید به‌خاطر نمایش لینک‌هایی که در نتایج جستجو بالا می‌آیند و ممکن است شامل هر محتوایی باشند پاسخگو باشد و به دادگاه کشیده شود. به نظر گوگل این کار مصداق بارز سانسور است و ممکن است به ضرر کل فضای اینترنت تمام بشود.

دفتروس در شکایت خود از گوگل خواسته است که همه مطالبی را را علیه او اتهام زده‌اند را از روی اینترنت حذف کند و مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرذ. ظاهرا اتهاماتی که در این مطالب به دفتروس زده شده است شامل قتل سه مرد می‌شود که به گفته خود او همگی کذب محض هستند.

اما گوگل از حذف این مطالب سر باز زده است و گفته است که منابع این مطالب معتبر هستند و نمی‌تواند به این موضوع تن بدهد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این دادگاه درنهایت به کجا ختم می‌شود و آیا گوگل مجبور به حذف مطالب مذکور از روی اینترنت می‌شود یا نه.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید