ایلان ماسک پیشنهاد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در منطقه سونامی‌زده تونگا داد - تکفارس 
ایلان ماسک پیشنهاد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در منطقه سونامی‌زده تونگا داد - تکفارس 

ایلان ماسک پیشنهاد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در منطقه سونامی‌زده تونگا داد

افشین نوری
۴ بهمن ۱۴۰۰ - 17:45
starlink

قطعی اینترنت در یکی از مناطق کشور نیوزلند به نام تونگا (Tonga) که به‌خاطر سونامی اتفاق افتاده است، باعث شده تا ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، پیشنهاد بدهد در صورت موافقت دولت این کشور، از ماهواره‌های استارلینک برای برقراری اتصال اینترنت در این منطقه استفاده بشود.

دکتر شین رتی‌، از سیاستمداران کشور نیوزلند، از ماسک خواسته است که در صورت امکان شرایطی را مهیا کند تا امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در منطقه تونگا ایجاد بشود. ماسک نیز در پاسخ او گفته که فعلا نمی‌تواند با قطعیت چیزی در این باره بگوید.

مطالب مرتبط:

مشکل اینجاست که استارلینک هنوز ماهواره‌های کافی در آن منطقه ندارد و مشخص نیست که این تعداد ماهواره امکان برقراری اتصال اینترنتی را فراهم خواهد کرد یا نه. قطعی اینترنت در منطقه تونگا باعث شده تا خانواده‌ها از همدیگر خبر نداشته باشند و پرداخت پول با مشکل مواجه شود.

هفته گذشته وقوع یک سونامی بزرگ در تونگا باعث ویرانی همه چیز شد و حتی کابل‌های موجود در زیر دریا نیز از بین رفته‌اند و کل ارتباطات این منطقه مختل شده است.

در ماه‌های اخیر انتقادات زیادی به ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس وارد شده است و حال زمانی است که ایلان ماسک باید نشان بدهد که این ماهواره‌ها واقعا مفید هستند و می‌تواند به کمک مردم آسیب‌دیده بیایند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرانجام  در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد و امیدوارم‌ که خبرهای خوبی از این اتفاق به گوش ما برسد.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید