ویندوز ۱۱ قابلیت تایپ صوتی را دریافت می کند - تکفارس 
ویندوز ۱۱ قابلیت تایپ صوتی را دریافت می کند - تکفارس 

ویندوز ۱۱ قابلیت تایپ صوتی را دریافت می کند

مهدی حلوائی
۲ بهمن ۱۴۰۰ - 15:50
ویندوز 11

مایکروسافت در به‌روزرسانی بزرگ قبلی ویندوز ۱۱ ویژگی‌های متعددی را به این سیستم‌عامل اضافه کرد که یکی از آن‌ها قابلیت دسترسی صوتی (Voice Access) نام داشت. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم خود را با استفاده از فرمان‌های صوتی کنترل کنند. حالا جدیدترین بیلد این سیستم‌عامل با شماره‌ی ۲۲۵۳۸، که در حال حاضر در دسترس کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته، قابلیت دسترسی صوتی را به کیبورد مجازی سیستم اضافه کرده است.

کاربران با اجرای کیبورد مجازی ویندوز ۱۱ می‌توانند شماره‌هایی از ۱ تا ۴۹ را برای کلیدهای آن تعیین کرده و برای مثال برای تایپ حرف V از فرمان “کلیک روی ۳۰” استفاده کنند. این ویژگی جدید به افرادی که به هر دلیل توانایی تایپ فیزیکی را ندارند، کمک زیادی خواهد کرد. مایکروسافت همچنین امکان باز و بسته‌کردن کیبورد مجازی با استفاده از فرمان صوتی را نیز فراهم کرده است.

ویندوز 11

بیلد ۲۲۵۳۸ ویژگی‌های دیگری مانند طراحی مدرن برای تسک منیجر و همچنین چندین تغییرات جزئی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این موارد، بسیاری از باگ‌های نسخه‌ی قبلی ویندوز ۱۱ در این بیلد رفع شده است. در حال حاضر برای دسترسی به این نسخه از ویندوز ۱۱ باید در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت ثبت نام کنید.

نظر شما در مورد ویندوز ۱۱ چیست؟ به‌نظر شما مایکروسافت باید چه ویژگی‌های دیگری را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید