اینتل مرکز تراشه سازی جدیدی را در اوهایو تاسیس می کند - تکفارس
اینتل مرکز تراشه سازی جدیدی را در اوهایو تاسیس می کند - تکفارس

اینتل مرکز تراشه سازی جدیدی را در اوهایو تاسیس می کند

مهدی حلوائی
۱ بهمن ۱۴۰۰ - 20:45
اینتل

اینتل در نظر دارد تا مرکز تراشه‌‌سازی جدیدی را در شهر نیو آلبانی ایالت اوهایو تاسیس کند که پس از بهره‌برداری به بزرگ‌ترین مرکز تولیدکننده‌ی نیمه‌رسانا در دنیا تبدیل خواهد شد. هزینه‌ی ابتدایی ساخت این مرکز حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین‌ زده شده و قرار است که مراحل ساخت آن از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

این مرکز که مساحت آن ۴۰۰ هکتار خواهد بود، در ابتدا دو کارخانه‌ی تولید تراشه را درون خود جای خواهد داد اما در آینده تعداد این کارخانه‌ها به ۸ عدد افزایش پیدا می‌کند. اینتل با ساخت این مرکز حدود ۳۰۰۰ فرصت شغلی مرتبط با ساخت تراشه و همچنین چندین هزار فرصت شغلی دیگر را در اوهایو ایجاد خواهد کرد. این شرکت همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای همکاری با موسسه‌های آموزشی محلی و آموزش نیروهای جوان داخلی در نظر گرفته است. شرکت‌های TSMC و سامسونگ، که جزو رقبای اصلی اینتل محسوب می‌شوند، نیز قصد دارند تا مراکز مشابهی را در ایالت‌های آریزونا و تگزاس تاسیس کنند.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت اینتل چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از شرکت‌های اینتل و ای ام دی تراشه‌های بهتری را تولید می‌کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید