روسیه استخراج و خرید و فروش رمزارز را ممنوع می کند - تکفارس
روسیه استخراج و خرید و فروش رمزارز را ممنوع می کند - تکفارس

روسیه استخراج و خرید و فروش رمزارز را ممنوع می کند

مهدی حلوائی
۱ بهمن ۱۴۰۰ - 17:01
رمزارز در روسیه

بانک مرکزی روسیه به‌تازگی از دولت این کشور درخواست کرده است تا استخراج و خرید و فروش رمزارزها را به‌طور کلی ممنوع اعلام کند. علت اصلی این موضوع نیز خطرات ارزهای دیجیتال برای اقتصاد و محیط زیست کشور روسیه اعلام شده است.

الیزاوتا دنیلوا، مدیر دپارتمان پایداری اقتصادی بانک روسیه در جریان کنفرانس خبری آنلاین خود گزارشی در مورد رمزارزها و خطرات آن‌ها را منتشر کرد. این گزارش به شباهت زیاد رمزارزها به طرح‌های هرمی و استفاده‌ی آن در فعالیت‌های مجرمانه اشاره داشته و استفاده‌ی شهروندان روسی از آن را ضربه‌ای به اقتصاد ملی این کشور دانسته است. همچنین بر اساس این گزارش، استخرج رمزارزها به محیط زیست آسیب رسانده و موجب کاهش منابع انرژی کشور روسیه نیز می‌شود.

رمزارز

در حال حاضر استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت در روسیه غیرمجاز بوده و سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها نیز در این کشور ممنوع است. با این وجود، روسیه پس از آمریکا و ازبکستان سومین کشور از نظر میزان استخراج رمزارز است. هر چند که بانک مرکزی روسیه درخواست ممنوعیت مالکیت رمزارزها را نداده اما از دولت این کشور درخواست کرده است تا جریمه‌ی سنگین‌تری را برای افرادی که قوانین مربوط به رمزارزها را زیر پا می‌گذارند، در نظر بگیرد. در همین حال، ارزش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۳.۲۰۰ دلار به ۳۹.۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

نظر شما در مورد رمزارزها چیست؟ به‌نظر شما کشورها باید چه تصمیمی در قبال استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بگیرند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.