تسلا به دنبال تامین کننده برای ماژول دوربین خودروهای خود - تکفارس
تسلا به دنبال تامین کننده برای ماژول دوربین خودروهای خود - تکفارس

تسلا به دنبال تامین کننده برای ماژول دوربین خودروهای خود

مهدی حلوائی
۱ بهمن ۱۴۰۰ - 08:15
تسلا

شرکت تسلا برای تامین ماژول دوربین خودروهای خود حاضر به پرداخت مبلغ چند میلیارد دلار بوده و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت سفارش از این شرکت اعلام آمادگی کنند. این شرکت‌ها، که نام سامسونگ و ال جی نیز در بین آن‌ها مشاهده می‌شود، در تلاشند تا قراردادی را با تسلا به امضا برسانند و قرار است که تا پایان سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نتیجه‌ی نهایی این قرارداد اعلام شود.

بر اساس گزارش‌های مختلف، تسلا قصد دارد تا از ماژول‌های دوربین چند میلیارد دلاری خود در خودروهای مدل S، مدل X، مدل ۳ و مدل Y استفاده کند. تسلا همچنین آمادگی خود برای سفارش دوربین‌ مخصوص خودروی سایبرتراک، که تولید آن هنوز آغاز نشده است، را نیز اعلام کرده است. البته سفارش‌های سال ۲۰۲۲ تسلا در خودروهای سال ۲۰۲۳ این شرکت نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت و همین موضوع ارزش بالای این قرارداد را نشان می‌دهد. خودروهای تسلا معمولاً به هشت دوربین مجهز می‌شوند که گران‌ترین آن‌ها در بخش جلویی خودرو قرار می‌گیرد.

تسلا

شرکت‌های ال جی اینوتک (LG Innotek) و سامسونگ الکترو مکانیکس (Samsung Electro-Mechanics) تامین‌کنندگان اصلی ماژول دوربین خودروهای تسلا در چند سال گذشته بوده‌اند. در این میان، شرکت ال جی اینوتک حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از ماژول دوربین خودروهای تسلا را تامین کرده و سامسونگ الکترو مکانیکس نیز تامین‌کننده‌ی ۳۰ تا ۴۰ درصد از این قطعات بوده است. با این وجود، گفته می‌شود که تسلا برای افزیش تعداد تامین‌کنندگان و در نتیجه کاهش هزینه‌ی نهایی، سفارش‌های بیشتری را بر عهده‌ی سامسونگ الکترو مکانیکس قرار خواهد داد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید