هدست واقعیت افزوده گوگل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس 
هدست واقعیت افزوده گوگل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس 

هدست واقعیت افزوده گوگل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد

افشین نوری
۱ بهمن ۱۴۰۰ - 07:52
هدست واقعیت افزوده گوگل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس 

به نظر می‌رسد گوگل هدست واقعیت افزوده Project Iris خود را در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد. این شرکت سال‌هاست که در حال کار روی این هدست پیشرفته است و حالا وب‌سایت ورج به نقل از یک منبع آگاه اطلاعات تازه‌ای از این دستگاه فاش کرده است.

طبق این اطلاعات، هدست واقعیت افزوده گوگل مجهز به پردازنده اختصاصی گوگل، دوربین‌های ردیاب چهره و یک سیستم عامل سفارشی بر پایه فضای ابری خواهد بود. 

وب‌سایت ورج گفته است که گوگل برای پروژه واقعیت افزوده خود تیمی از مهندسان زبده را دور هم جمع کرده است که از آن جمله می‌توان به اسکات هافمن، خالق گوگل اسیستنت، شهرام ایزدی، مدیر ARCore و مارک لوکفسکی از مهندسان سابق متا در بخش توسعه سیستم عامل اشاره کرد. ضمنا برخی از مهندسان واحد پیکسل گوگل نیز وارد این پروژه شده‌اند.

مطالب مرتبط:

ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، اخیرا گفته بود که واقعیت افزوده حوزه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و شرکت او بسیار مشتاق است که در این زمینه فعالیت بکند.

گوگل در حالی پای به این عرضه نوظهور می‌گذارد که شرکتی مانند اپل در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خودش است و فیس بوک به‌تازگی از برنامه‌های خود برای ورود به دنیای متاورس پرده برداشته است. در هر حال، به نظر می‌رسد که ما در سال‌های آینده شاهد رقابت سختی در این حوزه خواهیم بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرایط برای گوگل به چه صورت پیش می‌رود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید