پتنت جدید متا به استفاده از فناوری ردیابی چشم برای تبلیغات متاورس اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید متا به استفاده از فناوری ردیابی چشم برای تبلیغات متاورس اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید متا به استفاده از فناوری ردیابی چشم برای تبلیغات متاورس اشاره دارد

مهدی حلوائی
۳۰ دی ۱۴۰۰ - 16:30
متا

هر چند که ایده‌ی متاورس برای اولین بار چند دهه‌ی قبل ارائه شد اما شرکت مادر فیسبوک یعنی متا به‌طور جدی به دنبال ایجاد این دنیای مجازی است. همچنین با توجه به سابقه‌ی فیسبوک، بدون شک متاورس شامل تبلیغات گسترده و بی‌شماری بوده و استفاده از اطلاعات بایومتریک کاربران مانند ردیابی چشم و حرکات بدن برای تبلیغات نیز بخشی از آن‌ خواهد بود.

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی پروتکل (Protocol)، متا اخیراً موفق شده تا چندین پتنت در خصوص استفاده از اطلاعات بایومتریک کاربران برای ارائه‌ی دنیایی فراگیر را به ثبت برساند. یکی از این پتنت‌ها به حسگر مغانطیسی جالبی اشاره دارد که در اطراف نیم‌تنه‌ی بدن قرار می‌گیرد و حرکات بدن را ردیابی می‌کند. همچنین پتنت دیگر متا، دستگاه تحلیل‌گری را نشان می‌دهد که توانایی طراحی بافت پوست کاربران و ایجاد کاراکتری با مشخصات فیزیکی مشابه آن‌ها را دارد.

متاورس

هرچند که این موارد به فیلم‌ها و داستان‌های علمی – تخیلی شباهت زیادی داشته و به‌طور قطعی نمی‌توان ساخت آن‌ها را تایید کرد اما علاقه‌ی متا به تبلیغات باعث شده تا نتوان ساخت این دستگاه‌ها را دور از انتظار دانست. گفته می‌شود که متا از اطلاعات بایومتریک کاربران برای ارائه‌ی تبلیغاتی مشابه با تبلیغات فیسبوک نیز استفاده خواهد کرد.

نظر شما در مورد متاورس چیست؟ به‌نظر شما آیا متا از اطلاعات بایومتریک کاربران برای تبلیغات درون متاورس استفاده خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.