گزارش: اپل در صدر بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه پایانی ۲۰۲۱ - تکفارس 
گزارش: اپل در صدر بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه پایانی ۲۰۲۱ - تکفارس 

گزارش: اپل در صدر بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه پایانی ۲۰۲۱

مهدی حلوائی
۲۸ دی ۱۴۰۰ - 20:32
اپل

شرکت اپل موفق شده است تا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ بیشترین تعداد گوشی‌ هوشمند را به فروش برساند. این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته نیز در جایگاه دوم قرار داشت و برای رسیدن به رتبه‌ی اول، شرکت سامسونگ را از پیش رو برداشته است. علت اصلی این موضوع نیز عملکرد قدرتمند گوشی‌های سری آیفون ۱۳ بوده است.

گزارش جدید موسسه‌ی تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های آیفون ۱۳ در کشور چین بی‌سابقه بوده است. هر چند که زنجیره‌ی تولید اپل در حال بازیابی بوده اما این شرکت نتوانسته تا به میزان بالای تقاضا برای سری آیفون ۱۳ پاسخ مناسبی بدهد و از این رو بازار برخی از کشورها را نادیده گرفته است. البته اپل تنها شرکتی نیست که از مشکل کمبود قطعات رنج می‌برد و تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ بازار با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرکتسهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱
اپل۲۳.۰۰%۲۲.۰۰%
سامسونگ۱۷.۰۰%۲۰.۰۰%
شیائومی۱۲.۰۰%۱۲.۰۰%
اوپو۱۰.۰۰%۹.۰۰%
ویوو۹.۰۰%۸.۰۰%

سامسونگ که در صدر لیست برترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۱ قرار داشت، در سه‌ماهه‌ی چهارم به رتبه‌ی دوم این لیست سقوط کرد. شرکت‌های اپل و سامسونگ در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۲۳ و ۱۷ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشتند اما این آمار در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۲۲ و ۲۰ درصد بوده است. شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو نیز در جایگاه‌های بعدی این لیست قرار دارند.

نظر شما در مورد گوشی‌های آیفون چیست؟ به‌نظر آیا اپل می‌تواند خود در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ نیز به عملکرد قدرتمند خود ادامه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید