هدست واقعیت افزوده اپل احتمالاً ۲۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت - تکفارس
هدست واقعیت افزوده اپل احتمالاً ۲۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت - تکفارس

هدست واقعیت افزوده اپل احتمالاً ۲۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

مهدی حلوائی
۲۷ دی ۱۴۰۰ - 15:35
هدست واقعیت افزوده اپل

بر اساس گزارش جدید مارک گورمن، تحلیلگر مشهور بلومبرگ، شرکت اپل هدست واقعیت افزوده‌‌‌ی خود را با قیمتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. علت اصلی این موضوع نیز هزینه‌ی بالای قطعات این هدست بوده است. گمانه‌زنی‌های قبلی به عرضه‌ی این محصول در سال ۲۰۲۳ اشاره داشته‌اند.

گورمن همچنین در گزارش خود به استفاده‌ی این هدست از دو پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگرهای ۸K و فناوری صدای پیشرفته اشاره داشته است. به احتمال زیاد اپل در این محصول از تراشه‌ی M1 پرو استفاده خواهد کرد چرا که هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به توان پردازشی بالایی نیاز دارند و تعداد هسته‌های گرافیکی این تراشه نیز دو برابر تراشه‌ی M1 است. به‌گفته‌ی مارک گورمن، هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در وقع به‌طور ویژه برای اجرای بازی‌های ویدیویی طراحی شده و این شرکت در نظر دارد تا برای تولید محتوای مربوطه با شرکت‌های دیگر همکاری کند.

پشتیبانی از گزینه‌های ارتباطی جالبی مانند انیموجی‌ها (‌Animoji) و قابلیتی شبیه به فیس‌تایم (FaceTime) از دیگر ویژگی‌های احتمالی هدست واقعیت افزوده‌ی اپل خواهد بود. بر اساس گزارش گورمن، این دستگاه با نام اپل ویژن، اپل لنز و یا آی‌سایت (iSight) به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد هدست واقعیت افزوده‌ی اپل چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل در بازار هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده نیز موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید