شواهدی از وجود ابزارهای سانسور در گوشی های شیائومی پیدا نشد - تکفارس 
شواهدی از وجود ابزارهای سانسور در گوشی های شیائومی پیدا نشد - تکفارس 

شواهدی از وجود ابزارهای سانسور در گوشی های شیائومی پیدا نشد

افشین نوری
۲۶ دی ۱۴۰۰ - 09:17
شیائومی

یک گروه دیده‌بان IT آلمانی گزارش داده است که در بررسی‌های خود هیچ شواهدی دال بر وجود ابزارهای سانسور در گوشی‌‌های شیائومی پیدا نکرده است.

اخیرا کشور لیتوانی به شیائومی اتهام زده بود که این شرکت در گوشی‌های خود از ابزارهای سانسور استفاده می‌کند. البته شیائومی همه این اتهامات را رد کرده است و گفته است که خود را متعهد به آزادی بیان کاربران‌ می‌داند و هرگز دست به چنین کاری نخواهد نزد.

این اتهامات در پی آن صورت می‌گرفت که لیتوانی درباره پاره‌ای موضوعات با چین دچار تنش شده بود و به همین‌خاطر ادعا کرده بود که شیائومی به‌تبعیت از دولت چین در پی سانسور کردن برخی کلمات و عبارت‌های خاص در این کشور است.

مطالب مرتبط:

همین اتهامات باعث شد تا یک گروه دیده‌بان IT آلمانی به بررسی این اتهامات بپردازد و حالا این گروه در گزارش خود گفته است که هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات مذکور پیدا نکرده است:

ما به‌عنوان یک گروه مستقل هیچ نشانه‌ای از وجود ابزارهای سانسور در گوشی‌های شیائومی پیدا نکردیم و بنابراین دیگر نیازی به ادامه بررسی بیشتر نمی‌بینیم.

شیائومی هنوز واکنشی نسبت به این بیانیه نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دعوای حقوقی درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.