روسیه اعضای گروه هکری REvil را دستگیر کرد - تکفارس 
روسیه اعضای گروه هکری REvil را دستگیر کرد - تکفارس 

روسیه اعضای گروه هکری REvil را دستگیر کرد

مهدی حلوائی
۲۵ دی ۱۴۰۰ - 16:56
گروه هکری REvil

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز از دستگیری اعضای گروه هکری REvil، که مسئول بسیاری از حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی در سال گذشته بوده است، خبر داد. این نهاد امنیتی ۱۴ تن از اعضای گروه REvil را دستگیر کرد و در جریان دستگیری این افراد ۴۲۶ میلیون روبل (۵.۶ میلیون دلار)، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، چندین رایانه و کیف پول رمز ارز و همچنین ۲۰ خودرو را مصادره کرد.

ظاهراً دستگیری اعضای این گروه به درخواست مقامات آمریکایی و پس از افشای نام یکی از این افراد انجام شده است. همچنین پلیس کشور رومانی نیز در آبان‌ماه گذشته از دستگیری دو تن از اعضای این گروه خبر داده بود. حملات باج‌افزای REvil به پلتفرم تجاری کاسیا در تابستان گذشته موجب اختلال در کسب و کار صدها شرکت آمریکایی شد. جو بایدن در پاسخ به این حملات از مقامات روسیه درخواست کرد تا هر چه زودتر نسبت به دستگیری اعضای این گروه اقدام کنند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که یکی از افراد دستگیرشده از گروه REvil در حمله‌ی سایبری به شرکت کولونیال پایپ‌لاین دست داشته و این فرد احتمالاً عضوی از گروه DarkSide نیز بوده است. خبر دستگیری اعضای گروه REvil همزمان با حمله‌ی سایبری به سرورهای دولت اوکراین منتشر شده و مقامات اوکراینی نیز بر این باورند که روسیه مسئول این حملات بوده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید