طراحی هدست واقعیت ترکیبی اپل با مشکل مواجه شده است - تکفارس
طراحی هدست واقعیت ترکیبی اپل با مشکل مواجه شده است - تکفارس

طراحی هدست واقعیت ترکیبی اپل با مشکل مواجه شده است

مهدی حلوائی
۲۵ دی ۱۴۰۰ - 08:46
هدست واقعیت ترکیبی اپل

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل از سال ۲۰۱۵ در حال کار روی هدست واقعیت ترکیبی خود بوده و در ابتدا قصد داشت تا از این محصول در سال ۲۰۲۱ و سپس در رویداد WWDC سال جاری رونمایی کند اما مشکلات مربوط به طراحی آن باعث شده تا رونمایی این هدست بار دیگر با تاخیر مواجه شود.

بر اساس گزارش منابع نزدیک به اپل، طراحی دوربین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت با مشکل مواجه شده است و همچنین گرم‌شدن بیش از حد یکی از دو پردازنده‌ی این دستگاه نیز مشکل دیگری را به مراحل ساخت آن اضافه کرده است. گفته می‌شود که اپل در این هدست از تراشه‌های قدرتمندی که معمولاً در لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره برده و همین موضوع مشکلاتی در طراحی آن به وجود آورده است.

اپل

گزارش‌های قبلی به استفاده‌ی نمونه‌ی اولیه‌ی این هدست از یک دستگاه پردازشی اکسترنال اشاره کرده بودند که داده‌های پردازش‌شده را به هدست انتقال می‌داد. با این وجود، طراح ارشد اپل با ایده‌ی استفاده‌ از سخت‌افزار اضافی مخالف بود و این ایده را رد کرد. گفته می‌شود که اپل این هدست را در ابتدا با قیمت ۲۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و سپس در آینده نسخه‌های ارزان‌تر آن را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

نظر شما در مورد هدست‌ های واقعیت مجازی و افزوده چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل در این بخش از بازار نیز عملکرد موفقی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید