پتنت جدیدی از ساعت هوشمند متا منتشر شد - تکفارس 
پتنت جدیدی از ساعت هوشمند متا منتشر شد - تکفارس 

پتنت جدیدی از ساعت هوشمند متا منتشر شد

مهدی حلوائی
۲۴ دی ۱۴۰۰ - 19:33
ساعت هوشمند متا

سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به‌تازگی پتنت اولین ساعت هوشمند متا (فیسبوک سابق) را منتشر کرد. این پتنت که به دو ساعت هوشمند با نمایشگر جداشدنی اشاره دارد ابتدا توسط LetsGoDigital مشاهده شد.

پتنت اول، ساعت هوشمندی را نشان می‌دهد که از نمایشگر مربع‌شکل بهره می‌برد و پتنت دوم نیز به ساعتی هوشمند با نمایشگر مدور اشاره دارد. به‌نظر می‌رسد که هر دو ساعت از یک دوربین مجهز به لنز ماکرو، تله‌فوتو و عریض استفاده خواهند کرد. همچنین گفته می‌شود که ساعت هوشمند متا به یک نمایشگر مجزا با ویژگی‌های نمایشگر اصلی مجهز خواهد شد. بر اساس پتنت منتشرشده، این نمایشگرها توسط یک آهن‌ربا به محفظه‌ای که روی دست کاربر قرار می‌گیرد، متصل خواهند شد. همچنین کاربران با چرخاندن نمایشگر مدور ساعت، امکان استفاده از لنزهای مختلف آن را خواهند داشت.

ساعت هوشمند متا

انتظار می‌رود که ساعت هوشمند متا با سیستم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هماهنگ باشد. همچنین ممکن است که بتوان از این ساعت به عنوان کنترلر عینک واقعیت افزوده‌ی متا استفاده کرد. قرار است که این ساعت از حسگرهای ضربان قلب، تشخیص دمای بدن، مادون قرمز، حرکت و فعالیت نیز پشتیبانی کند و قابلیت‌های تناسب اندام را نیز در دسترس قرار دهد. گمانه‌زنی‌های قبلی به عرضه‌ی این محصول در تابستان سال جاری میلادی اشاره داشته‌اند.

ساعت هوشمند متا

نظر شما در مورد ساعت هوشمند متا چیست؟ به‌نظر شما متا باید چه ویژگی‌هایی را در این محصول ارائه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید