یکی دیگر از قابلیت های خوب اندروید ۱۳ فاش شد - تکفارس 
یکی دیگر از قابلیت های خوب اندروید ۱۳ فاش شد - تکفارس 

یکی دیگر از قابلیت های خوب اندروید ۱۳ فاش شد

افشین نوری
۲۴ دی ۱۴۰۰ - 09:46
اندروید ۱۳

اندروید ۱۳ قرار است در چند ماه آینده عرضه بشود و گوگل کم‌کم خود را برای این اتفاق بزرگ آماده می‌کند. حالا تصویری از این سیستم عامل منتشر شده که به یک قابلیت جدید آن اشاره دارد.

این قابلیت که Notifications Permissions نام دارد، همه اپلیکیشن‌ها را ملزم به درخواست مجوز از کاربر برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها خواهد کرد. وب‌سایت اندروید پولیس، اسکرین‌شاتی از این قابلیت منتشر کرده که که دید بهتری از ظاهر کلی آن به ما نشان می‌دهد.

اندروید ۱۳

البته همه ما می‌دانیم که در سیستم عامل اندروید امکان کنترل نمایش نوتیفیکیشن‌ها برای هر اپلیکیشنی وجود دارد، اما تنظیمات پیش‌فرض آن به‌گونه‌ای است که از همان ابتدا به اپلیکیشن‌ها اجازه داده می‌شود تا بدون اجازه کاربر نوتیفیکیشن‌ها را به او نشان بدهد. بنابراین شما برای جلوگیری از این کار مجبور هستید که به بخش تنظیمات بروید و برای هر اپلیکیشنی به‌طور جداگانه نمایش نوتیفیکیشن‌ها را مسدود بکنید.

مطالب مرتبط:

نکته جالب اینکه، اندروید ۱۳ علاوه بر قابلیت Notifications Permissions ‌قابلیت‌های خوب دیگری نیز خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به تم‌های رنگی پویا، یک سوئیچر پروفایل برای سوئیچ کردن بین پروفایل‌های کاربر در صفحه لاک و همچنین یک اسکنر کد QR در صفحه لاک اشاره کرد.

در ضمن، گوگل قصد دارد یک اپلیکیشن ترجمه چندزبانه در اندروید ۱۳ ارائه بکند که هر اپلیکیشن را با زبان جداگانه‌ای اجرا خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این قابلیت برای همه گوشی‌های اندرویدی عرضه خواهد شد یا فقط برای گوشی‌های پیکسل. باید منتظر بمانیم و ببینیم.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید