گردهمایی شرکت های بزرگ حوزه فناوری در کاخ سفید برای بررسی مشکلات امنیت سایبری - تکفارس
گردهمایی شرکت های بزرگ حوزه فناوری در کاخ سفید برای بررسی مشکلات امنیت سایبری - تکفارس

گردهمایی شرکت های بزرگ حوزه فناوری در کاخ سفید برای بررسی مشکلات امنیت سایبری

مهدی حلوائی
۲۳ دی ۱۴۰۰ - 19:59
کاخ سفید

شرکت‌های اپل، گوگل، آمازون، متا و آی بی ام امروز برای بررسی مشکلات امنیت سایبری در کاخ سفید نشستی را برگزار خواهند کرد. ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ با چندین حمله‌ی سایبری مهم مواجه شد و یکی از دلایل اصلی این گردهمایی نیز همین موضوع بوده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در آذرماه گذشته نامه‌ای را به مدیران شرکت‌های مذکور فرستاد و از آن‌ها برای حضور در این گردهمایی دعوت کرد. ظاهراً علت اصلی این گردهمایی، آسیب‌پذیری جدیدی به نام Log4Shell بوده که مدتی پیش در وب‌سایت‌های میزبان بازی Minecraft کشف شده بود. خوشبختانه مایکروسافت به سرعت این آسیب‌پذیری را رفع کرد اما سرویس آی‌کلود (iCloud) شرکت اپل نیز مدتی بعد توسط همین آسیب‌پذیری مورد حمله قرار گرفت.

علاوه بر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، وزارت دفاع، وزارت بازرگانی و وزارت امنیت میهن ایالات متحده نیز در این گردهمایی حضور خواهند داشت. کاخ سفید امروز اعلام کرد که این گردهمایی توسط آنا نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری و فناوری‌های جدید میزبانی خواهد شد. بررسی میزان امنیت نرم‌افزارهای منبع باز و چگونگی ارتقای امنیت آن‌ها، موضوع اصلی این نشست خواهد بود.

نظر شما در مورد آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای منبع باز چیست؟ به‌نظر شما شرکت‌ها باید از چه راهکارهایی برای پیشگیری از این آسیب‌پذیری‌ها استفاده کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.