نوجوان ۱۹ ساله بیش از ۲۰ خودروی تسلا را هک کرد - تکفارس 
نوجوان ۱۹ ساله بیش از ۲۰ خودروی تسلا را هک کرد - تکفارس 

نوجوان ۱۹ ساله بیش از ۲۰ خودروی تسلا را هک کرد

مهدی حلوائی
۲۳ دی ۱۴۰۰ - 11:33
تسلا

اواسط هفته‌ی جاری هکر نوجوانی در توییتر اعلام کرد که توانسته تا کنترل ۲۵ خودروی تسلا در ۱۳ کشورهای مختلف را به‌دست بگیرد و حالا سعی دارد تا با صاحبان این خودروها ارتباط برقرار کند. دیوید کلمبو ۱۹ ساله، متخصص امنیت فناوری اطلاعات، هنوز جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کار را فاش نکرده و قصد دارد تا ابتدا این اطلاعات را در اختیار شرکت غیرانتفاعی مایتر (Mitre) قرار دهد. با این وجود، کلمبو اعلام کرده است که خودروهای تسلا هیچ مشکل امنیتی نداشته‌اند و صاحبان این خودروها دلیل اصلی هک‌شدن آن‌ها بوده‌اند.

تسلا

این هکر نوجوان ادعا کرده است که به‌سادگی می‌تواند محل دقیق خودرو را پیدا کرده و علاوه بر غیرفعال‌ کردن سیستم امنیتی خودرو، درب‌های آن را حتی هنگام رانندگی باز کرده و همزمان خودرو را به پخش موزیک و یا ویدیو با صدای بلند وادار کند. هر چند که کلمبو نمی‌تواند این خودروها را از راه دور به سرقت ببرد اما با یافتن مکان دقیق آن‌ها، این کار کاملاً شدنی است. این موضوع بدون شک تاثیری منفی بر امنیت خودروهای تسلا خواهد گذاشت و ممکن است که بسیاری از کاربران را از خرید این خودروها منصرف کرده و همچنین مراحل طراحی سیستم خودران آن‌ها را نیز با مشکل روبه‌رو کند.

نظر شما در مورد خودروهای شرکت تسلا چیست؟ به‌نظر شما آیا این خودروها از امنیت کافی برخوردار هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.