سری آیفون ۱۴ احتمالاً با فلش مموری ۲ ترابایتی معرفی خواهد شد - تکفارس 
سری آیفون ۱۴ احتمالاً با فلش مموری ۲ ترابایتی معرفی خواهد شد - تکفارس 

سری آیفون ۱۴ احتمالاً با فلش مموری ۲ ترابایتی معرفی خواهد شد

افشین نوری
۲۳ دی ۱۴۰۰ - 10:43
آیفون ۱۴

اپل از سال ۲۰۱۷ به این طرف از طراحی ناچ برای گوشی‌های آیفون خود استفاده کرده است و سال گذشته برای اولین بار در طول چهار سال گذشته سایز این ناچ را در سری آیفون ۱۳ کاهش داد.

حالا طبق شایعات، اپل قصد دارد در سری آیفون ۱۴ به‌کلی ناچ را حذف کند و به جای آن از هول پانچ استفاده کند که این کار باعث بزرگتر شدن نسبت تصویر به بدنه در نمایشگرهای آیفون ۱۴ خواهد شد. البته برخی گزارش‌ها نیز گفته‌اند که این اتفاق فقط در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ خواهد افتاد.

علاوه بر این مورد، تغییرات دیگری نیز برای سری آیفون ۱۴ در راه است و اگر گزارش‌های اخیر درست باشند می‌توان انتظار داشت که حداکثر ظرفیت این سری با بهره‌گیری از فلش مموری QLC به ۲ ترابایت قابل افزایش باشد.

مطالب مرتبط:

اپل ظاهرا قصد دارد همچنان به افزایش حافظه گوشی‌های آیفون خود ادامه بدهد و از آنجائیکه حجم آپدیت‌های نرم‌افزاری و حجم ویدیوهای ثبت‌شده توسط دوربین گوشی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است، مسلما دسترسی به حافظه بیشتر یک امر ضروری خواهد بود.

آیفون ۱۴

البته مسلئه‌ای که در مورد فلش مموری QLC وجود دارد این است که ارتقا آن به ۲ ترابایت ممکن است نگرانی‌هایی را برای مشتریان ایجاد بکند، چراکه عملکرد QLC به‌اندازه فلش مموری TLC خوب نیست.

سری آیفون ۱۴ احتمالا شامل چهار مدل آیفون ۱۴ استاندارد، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود که دو تای آن‌ها مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی و دو تای دیگر مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهند بود. به این ترتیب، ما دیگر شاهد مدلی به نام آیفون ۱۴ مینی نخواهیم بود.

در هر صورت، اگر آپل بخواهد ناچ را از روی گپشی‌های آیفون ۱۴ حذف کند احتمالا تغییراتی در ظاهر آن‌ها نیز ایجاد خواهد کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تغییرات شامل چه مواردی خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.