متا بیش از ۱۰۰ مهندس واقعیت افزوده مایکروسافت را با وعده درآمد بیشتر جذب کرده است - تکفارس 
متا بیش از ۱۰۰ مهندس واقعیت افزوده مایکروسافت را با وعده درآمد بیشتر جذب کرده است - تکفارس 

متا بیش از ۱۰۰ مهندس واقعیت افزوده مایکروسافت را با وعده درآمد بیشتر جذب کرده است

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۰ - 11:45
متا، نام جدید فیس بوک

وال استریت ژورنال گزارش داده است که مایکروسافت در طول یک سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر از اعضای تیم واقعیت افزوده را از دست داده است که همگی آن‌ها به متا (فیس بوک) پیوسته‌اند.

همانطور که می‌دانید مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ هدست واقعیت افزوده هولولنز خود را معرفی کرد و طبق آمار تاکنون حدود ۲۰۰ هزار الی ۲۵۰ هزار دستگاه از آن را فروخته است. البته مایکروسافت به‌خاطر قیمت بالای این هدست، آن را عمدتا برای شرکت‌های تجاری عرضه کرده است، اما قول داده است که نسخه ارزان‌تر آن را برای مشتریان عادی نیز آماده بکند.

مطالب مرتبط:

این در حالی است که متا تمرکز خود را روی مشتریان عادی گذاشته است و اخیرا نیز اعلام کرد که ۱۰ میلیارد دلار در بخش واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری خواهد کرد. حالا به‌لطف همین سرمایه‌کذاری هنگفت، متا توانسته است اعضای تیم واقعیت افزوده سایر شرکت‌ها از جمله مایکروسافت و اپل را به خدمت بگیرد و حتی حقوق بسیار بالایی به آن‌ها پیشنهاد کند.

به‌گفته کارمندان سابق مایکروسافت، این شرکت هم‌اکنون در حال توسعه نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده هولولنز است و بعید است که به این‌زودی‌ها آن را روانه بازار بکند. ضمن اینکه به‌گفته این افراد، مایکروسافت مهندسان کافی برای اجرایی کردن یکی از قراردادهای این شرکت که ۲۱ میلیارد دلار ارزش دارد در اختیار ندارد و معلوم نیست که چگونه می‌خواهد سایر محصولات واقعیت افزوده خود را توسعه بدهد. لذا، همین موضوع باعث شده تا مهندسان این شرکت پیشنهاد سایر شرکت‌ها را برای همکاری بپذیرند.

منبع: Ms Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید