مایکروسافت از پروژه متاورس خود به نام Vortex پرده برداشت - تکفارس 
مایکروسافت از پروژه متاورس خود به نام Vortex پرده برداشت - تکفارس 

مایکروسافت از پروژه متاورس خود به نام Vortex پرده برداشت

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۰ - 10:36
metaverse

فیس بوک چند ماه پیش از پروژه متاورس خود رونمایی کرد و حالا مایکروسافت جزئیات تازه‌ای از پروژه اختصاصی متاورس خودش منتشر کرده و گفته است که پایه و اساس این دنیای مجازی مبتنی بر واقعیت خواهد بود.

مایکروسافت این دنیای مجازی را ورتکس (Vortex) نامیده است و توضیحاتی به شرح زیر درباره آن داده است:

ورتکس استودیوی جدیدی است که توسط گروه واقعیت ترکیبی مایکروسافت توسعه یافته است و قرار است افق‌های تازه‌ای را پیش روی ما باز کند. این پروژه، زندگی واقعی را از طریق هدست‌های هولولنز در دسترس ما قرار خواهد داد و چیزی جدا از زندگی هر روزه‌ی ما نخواهد بود.

مایکروسافت مقدمات این پروژه را قبلا در قالب پلتفرم‌هایی مانند آژور Spatial Anchors و آژور Remote Rendering آماده کرده است. پلتفرم Spatial Anchors سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد تا تجربه‌های واقعیت ترکیبی خود را با استفاده از اشیا پیرامون‌تان ایجاد کنید و توسعه‌دهندگان نیز با استفاده از آن می‌توانند امکان دسترسی به مکان‌های واقعی را از طریق هولولنز فراهم کنند.

مطالب مرتبط:

اما سرویس Remote Rendering همانطور که از نامش پیداست قابلیت رندر کردن سه‌بعدی مدل‌های پیچیده را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و بنابراین کاربران با استفاده از آن خواهند توانست تجربه‌های بسیار باکیفیتی حتی در دستگاه‌های رده‌پایین واقعیت افزوده داشته باشند.

در هر حال، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این فناوری‌های فوق حضور جدی در دنیای متاورس داشته باشد و احتمالا تبدیل به رقیب جدی فیس بوک بشود.

منبع: Ms Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید