آمریکا واردات گوشی هوشمند به روسیه را تحریم می کند - تکفارس 
آمریکا واردات گوشی هوشمند به روسیه را تحریم می کند - تکفارس 

آمریکا واردات گوشی هوشمند به روسیه را تحریم می کند

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۰ - 19:21
روسیه

تنش بین آمریکا و روسیه به خاطر مسایل اوکراین شدت گرفته است و به همین‌خاطر آمریکا ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کند.

این تحریم‌ها ظاهرا مانع از وارادت محصولات خارجی به داخل روسیه خواهند شد. این محصولات شامل قطعات الکترونیکی و نرم‌افزارهای ساخته شده با فناوری آمریکایی خواهند شد. کارشناسان معتقدند که آمریکا با وضع این تحریم‌ها قصد دارد موقعیت اقتصادی روسیه را تضعیف بکند. بنابراین، واردات دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی و سایر وسایل الکترونیکی ممکن است شامل تحریم‌های مذکور بشود. آمریکا قبلا چنین تحریم‌هایی را علیه سایر کشورها نیز اعمال کرده است.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر، سامسونگ بیشتر سهم را در بازار گوشی هوشمند روسیه دارد و شیائومی در جایگاه دوم قرار دارد. طبق آخرین آمار، سهم سامسونگ از این بازار ۳۴.۵ درصد بوده است که گوشی‌های خود را از طریق سه اپراتور بزرگ روسیه یعنی MTS، سیتی‌لینک و Svyaznoy به فروش رسانده است. سهم شیائومی نیز ۲۸.۱ درصد بوده است. بعد از این دو شرکت، اپل با ۱۴.۷ درصد در رده سوم قرار گرفته است. جایگاه چهارم نیز به ریلمی با ۷.۴۷ درصد تعلق گرفته است.

روسیه

با وجود همه‌ی این، بازار گوشی هوشمند روسیه در پاییز ۲۰۲۱ نسبت به پاییز سال گذشته رشد چندان زیادی از نظر فروش نداشته است و لذا در صورت اعمال تحریم‌های آمریکا قیمت گوشی در این کشور افزایش خواهد یافت که این موضوع به‌نوبه ی خود باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در روسیه خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید