اپل به دنیای متاورس نخواهد پیوست - تکفارس 
اپل به دنیای متاورس نخواهد پیوست - تکفارس 

اپل به دنیای متاورس نخواهد پیوست

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۰ - 11:46
متاورس

مارک گورمان (Mark Gurman) تحلیلگر بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود گفته است که اپل احتمالا به دنیای متاورس نخواهد پیوست و این ایده را برای هدست‌های واقعیت افزوده رد کرده است. به‌گفته گورمان، تمرکز اپل در سال‌های آینده بیشتر روی جنبه‌های گیمینگ، ارتباطی و نمایش محتوای هدست‌های واقعیت افزوده خواهد بود.

طبق شایعات، هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا در سال جاری معرفی خواهد شد و ظاهرا از یک نمایشگر ۸K برای پخش محتوا استفاده خواهد کرد و دوربین‌های متعددی برای ردیابی و پایش اشیا خواهد داشت. با این‌حال، مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی گفته است که هدست واقعیت ترکیبی اپل در بهترین حالت مجهز به یک نمایشگر ۴K خواهد بود و شش الی هشت دوربین خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

بنابراین، اگر اطلاعات فوق صحت داشته باشند، هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار متفاوت از نمونه‌ی ساخت متا (فیس بوک) خواهد بود و این در حالی است که متا با فراتر رفتن از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به سراغ فناوری جدید متاورس رفته است.

اما نکته اینجاست که اگر متاورس نتواند به موفقیت دست یابد، هزینه سنگینی روی دست متا خواهد گذاشت و این همان چیزی است که اپل از آن می‌ترسد و به همین‌خاطر از وارد شدن به این حوزه اجتناب می‌کند. اما اگر پروژه متاورس متا موفق بشود آنگاه اپل باید فکر دیگری بکند و شاید بخواهد حوزه‌های دیگری را واقعیت مجازی را تجربه بکند.

منبع: Endadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.