چرا معرفی آیفون تاشو چیزی شبیه به یک رویاست؟ - تکفارس 
چرا معرفی آیفون تاشو چیزی شبیه به یک رویاست؟ - تکفارس 

چرا معرفی آیفون تاشو چیزی شبیه به یک رویاست؟

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۰ - 09:52
آیفون تاشو

خیلی‌ها امیدوارند که اپل امسال یک آیفون تاشو معرفی بکند، اما ظاهرا این اتفاق به این‌زودی‌ها نخواهد افتاد.

یک منبع معتبر به نام DylanDKT فاش کرده است که اپل تاکنون چندین نمونه اولیه‌ برای آیفون تاشو تست کرده است که این موضوع حتی کارکنان واحد مونتاژ این شرکت را سردرگم کرده است. اما ظاهرا اپل هنوز مطمئن نیست که تقاضا برای گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۲ تبدیل به یک ترند اصلی در بازار خواهد شد یا نه.

در حال حاضر، سامسونگ بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های تاشو دارد و سال گذشته میزان فروش دستگاه‌های تاشو این شرکت حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است. بنابراین بسیار سخت است که شرکتی در این زمینه بخواهد با سامسونگ رقابت بکند. از طرف دیگر، شرکت‌های دیگر نیز مدت‌هاست وارد این عرصه شده‌اند و معلوم نیست که اپل چه برنامه‌ای برای رقابت با آن‌ها خواهد داشت. با این‌حال، همه این‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های تاشو در حال تبدیل شدن به ترند بازار هستند و حتی گوگل نیز در حال طراحی یک پیکسل تاشو است.

آیفون تاشو

آیا ما یک آیفون تاشو از اپل خواهیم دید؟

همانطور که گفته شد اپل هنوز نسبت به این موضوع مردد است و از طرفی نیز ما می‌دانیم که گوشی‌های تاشو به‌دلیل گران بودن‌شان حاشیه سود بالایی برای اغلب شرکت‌ها ندارند. به همین‌خاطر، اپل فعلا نظاره‌گر است تا ببیند بازار به کدام سمت و سو حرکت می‌کند و رقبایش چه عملکردی در این بازار خواهند داشت. البته اپل تاکنون پتنت‌های زیادی برای آیفون تاشو خود به ثبت رسانده است و خیالش از این بابت راحت است.

مطالب مرتبط:

مساله دیگر این است که معرفی یک آیفون تاشو، نیاز به یک به‌روزرسانی بزرگ برای سیستم عامل آی او اس خواهد داشت و بعید است که اپل به این زودی‌ها بتواند این به‌روزرسانی را آماده بکند. ضمن اینکه اگر اپل در حال آماده‌سازی این آپدیت بود قطعا توسعه‌دهندگان آی او اس از این موضوع مطلع می‌شدند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی، پیش‌بینی کرده است که اپل آیفون تاشو خود را در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد و ممکن است ۱۵ الی ۲۰ میلیون دستگاه از این گوشی عرضه بکند. به نظر کو، این گوشی شبیه به گلکسی زد فولد سامسونگ خواهد بود و در حالت کاملا باز تبدیل به یک تبلت ۸ اینچی خواهد شد.

نظر شما درباره آیفون تاشو چیست؟ آیا اپل درنهایت موفق به معرفی این گوشی خواهد شد؟


منبع؛ Gizhchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید