تسلا در رده دوم پرفروش ترین خودروهای لوکس سال ۲۰۲۱ آمریکا - تکفارس
تسلا در رده دوم پرفروش ترین خودروهای لوکس سال ۲۰۲۱ آمریکا - تکفارس

تسلا در رده دوم پرفروش ترین خودروهای لوکس سال ۲۰۲۱ آمریکا

مهدی حلوائی
۱۹ دی ۱۴۰۰ - 12:48
تسلا

بازار خودروهای لوکس آمریکا در چند سال اخیر با تغییرات زیادی روبه‌رو بوده و خودروهای برقی، به‌ویژه خودروهای شرکت تسلا، جایگاه خودروهای درون‌سوز در این بخش از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش Automotive News، بی ام و در سال ۲۰۲۱ برای سومین سال پیاپی از نظر فروش، بهترین عملکرد را نسبت به سایر رقبا در این کشور به ثبت رسانده است.

این غول خودروسازی آلمانی موفق شد تا در سال گذشته تعداد ۳۳۶.۶۴۴ هزار واحد خودروی لوکس را در ایالات متحده‌ی آمریکا به فروش برساند. شرکت تسلا نیز با فروش تقریبی ۳۱۳.۴۰۰ دستگاه خودرو در رده‌ی دوم این لیست قرار گرفت. این شرکت در بازار جهانی نیز تعداد ۹۳۶.۱۷۲ خودرو را به فروش رساند که رشد ۸۷.۴ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. رتبه‌های بعدی لیست پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ آمریکا نیز به شرکت‌های لکسوس، مرسدس بنز و آئودی تعلق داشته است.

پرفروش ترین خودروهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱

  1. بی ام و – ۳۳۶.۶۴۴ دستگاه
  2. تسلا – ۳۱۳.۴۰۰ دستگاه
  3. لکسوس – ۳۰۴.۴۷۵ دستگاه
  4. مرسدس بنز – ۲۷۶.۱۰۲ دستگاه
  5. آئودی – ۱۹۶.۰۳۸ دستگاه

با توجه به میزان تقاضای بالا برای خودروهای تسلا، انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۲ از نظر فروش از شرکت بی ام و سبقت بگیرد. به‌طور کلی حدود ۲.۲ میلیون خودروی لوکس در سال گذشته در آمریکا به فروش رسید که معادل ۱۴.۷ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده در این کشور است. از این رو سهم تسلا از بازار خودروهای کشور آمریکا برابر با ۱۴ درصد بوده است.

نظر شما در مورد خودروهای تسلا چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند جایگاه بی ام و در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروهای لوکس آمریکا را به خود اختصاص بدهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: InsideEVs

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید