شوک تازه: تسلا قیمت نرم افزار خودروی خودران خود را به ۱۲۰۰۰ دلار افزایش داد - تکفارس 
شوک تازه: تسلا قیمت نرم افزار خودروی خودران خود را به ۱۲۰۰۰ دلار افزایش داد - تکفارس 

شوک تازه: تسلا قیمت نرم افزار خودروی خودران خود را به ۱۲۰۰۰ دلار افزایش داد

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۰ - 12:10
تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، گفته است که این شرکت قیمت نرم افزار خودروی خودران خود را که به اختصار FSD نام دارد به ۱۲ هزار دلار افزایش داده است. این افزایش قیمت قرار است از تاریخ ۱۷ ژانویه اعمال بشود و هزینه اشتراک ماهانه آن نیز قرار است با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه عمومی آن افزایش بیابد.

بد نیست بدانید که تسلا از اکتبر ۲۰۲۰ در حال تست نسخه آزمایشی FSD است و قیمت این نرم افزار در آن زمان ۸۰۰۰ دلار بود که مدتی بعد به ۱۰۰۰ دلار افزایش یافت. البته طبق گفته‌های تسلا، این نرم افزار فعلا باعث خودرانی کامل خودرو نمی‌شود و همچنان لازم است که راننده برای اجرای آن نظارت داشته باشد.

مطالب مرتبط:

تسلا در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ این نرم افزار را برای خودروهای بیشتری عرضه کرد، اما استفاده از آن را منوط به کسب امتیاز بالاتر در تست‌های اولیه خودش کرد.

تسلا قول داده است که این نرم افزار را در سال‌های آینده به‌طور گسترده‌تر عرضه کند. ما به یاد داریم که ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که نسخه نهایی FSD در تابستان ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد و بیش از یک میلیون خودرو مجهز به آن خواهد شد. اما حالا می‌بینیم که تسلا هنوز با نسخه بتا آن کلنجار می‌رود و فقط افراد محدودی آن را خریداری کرده‌اند.

از طرف دیگر، نرم افزار FSD نگرانی‌های زیادی را در بین کارشناسان صنعت خودرو ایجاد کرده است بطوریکه سال گذشته دو سناتور آمریکایی خواهان تحقیق و تفحص از اداره تجارت آمریکا درباره چگونگی صدور مجوز برای نرم افزار FSD شدند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید