بهترین موسیقی‌ها برای هشدار موبایل؛ آغاز یک روز خوب - تکفارس 
بهترین موسیقی‌ها برای هشدار موبایل؛ آغاز یک روز خوب - تکفارس 

بهترین موسیقی‌ها برای هشدار موبایل؛ آغاز یک روز خوب

رضا مهرعلی
۲۹ دی ۱۴۰۰ - 09:26
بهترین ملودی های هشدار موبایل

کدام موسیقی‌ها برای بیدار شدن از خواب مناسب‌تر هستند؟ این پرسشی است که شاید در ابتدا کاملا بی‌اهمیت به نظر برسد و بسیاری اصلا تا کنون به آن فکر نکرده باشند، اما این طور نیست. اگر شما هم از آن افرادی هستید که هر روز برای بیدار شدن از خواب با خود کلنجار می‌روند، انتخاب یک موسیقی خوب برای تنظیم هشدار موبایل، می‌تواند شرایط را به کلی تغییر دهد.

بهتر است در ابتدا به این پرسش بپردازیم که اصلا به چه شکلی باید خود را از خواب بیدار کنیم؟ دکتر جیمز جردان (James Giordano) استاد بخش نورولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون هستند. صحبت‌های ایشان با مجله‌ی شرکت Dreams، می‌تواند در پاسخ به این سوال به ما کمک کند.

اگر برخلاف افرادی که به راحتی از خواب بیدار می‌شوند، بخت با شما همراه نیست، باید تا کنون راه‌های مختلفی را برای دل کندن از تخت و بیدار شدن از خواب دلچسب اول صبح به کار بسته باشید. صدایی که ما را از خواب بیدار می‌کند، می‌تواند روی خلق و خوی ما در طول روز یا حداقل ساعات اولیه‌ی آن تاثیر بگذارد. به همین دلیل، انتخاب موسیقی‌هایی که بهترین تاثیر را در حالات ما داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه نکاتی از صحبت‌های دکتر جردان را برای شما آورده‌ایم.

۱-آرام باشید

بهتر این است که به جای یک موسیقی خشن، از یک موسیقی با آوایی آرامش‌بخش برای بیدار شدن از خواب استفاده کنیم. به اعتقاد دکتر جیمز جردان، یک موسیقی ایده‌آل برای تنظیم آلارم موبایل باید خواب عمیق را با آرامی و اندک اندک به خواب سبک‌تر تبدیل کند تا روند بیدار شدن، طبیعی‌تر بوده و استرس و اضطراب کمتری ایجاد کند. بنا بر این باید موسیقی‌ای را انتخاب کنیم که آغازی ملایم داشته باشد.

۲-اضطراب نداشته باشید

آلارم هشدار

اگر فکر می‌کند بیدار شدن ناگهانی از خواب، راه موثری برای شروع روز است، باید دیدگاه‌های خود را تغییر دهید! پرهیز از استفاده‌ی موسیقی‌های معمولا گوش‌خراشی که یک دفعه با آوایی بلند آغاز می‌شوند، یکی از مواردی است که دکتر جردان به ما توصیه می‌کند. به گفته‌ی ایشان، استفاده از چنین موسیقی‌هایی می‌تواند دستگاه اعصاب سمپاتیک را فعال کند.

در واقع منظور همان مکانیزم ستیز یا گریز بدن است که چگونگی واکنش ما به موقعیت‌های اضطراب‌زا را کنترل می‌کند. طبق گفته‌ی دکتر جردان، فعال کردن این سیگنال پاسخ موجب می‌شود تا افراد روز خود را تحت تاثیر اضطراب یا استرس فیزیولوژیکی آغاز کنند.

۳-روند بیدار شدن خود را تدریجی کنید

برای این که به بهترین شکل ممکن از خواب بیدار شویم، باید تلاش کنیم تا روند بیدار شدن از خواب را تا جای ممکن مطابق روند طبیعی آن شبیه‌سازی کنیم. در این باره به نقل قول پایانی ما از دکتر جیمز جردان توجه کنید:

موسیقی‌هایی که رفته رفته شدت می‌گیرند و از یک آوای ملایم به سمت آواهای بلندتر پیش می‌روند، یا حتی قرار گرفتن (خوابیدن) در مکان‌های نورگیر، در ایجاد تغییرات آهسته و تدریجی در فعالیت مغز و شبیه‌سازی روند بیدار شدن طبیعی بهترین کارایی را دارند.

کدام موسیقی‌ها برای تنظیم آلارم موبایل بهترین هستند؟

آلارم هشدار

مطابق آنچه که گفته شد، باید در پی موسیقی‌هایی باشیم که ملایم باشند، موجب ایجاد اضطراب و استرس نشوند و همزمان در امر بیدار شدن تدریجی و آهسته آهسته نیز ما را یاری کنند. در اینجا ما فهرستی را پیشنهاد می‌کنیم که شما می‌توانید موسیقی دلخواه خود را با توجه به آن انتخاب کنید:

  • صدای یک جنگل بارانی
  • امواج دریا
  • آواز پرندگان
  • جریان یک رودخانه
  • سازهای ملایم همچون ویولن، چنگ، پیانو و فلوت
  • صدای جیرجیرک‌ها
  • قطرات باران
  • حال و هوای جنگل

برای شروع می‌توانید از موسیقی‌هایی استفاده کنید که در پایان این مطلب برای شما قرار داده‌ایم. فراموش نکنید که تجربه‌ی خود از استفاده‌ی این موسیقی‌ها را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.





مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید