ادای احترام گوگل به استیون هاوکینگ [تماشا کنید] - تکفارس 
ادای احترام گوگل به استیون هاوکینگ [تماشا کنید] - تکفارس 

ادای احترام گوگل به استیون هاوکینگ [تماشا کنید]

مهدی حلوائی
۱۸ دی ۱۴۰۰ - 17:33
ادای احترام گوگل به استیون هاوکینگ

جدیدترین ویدیوی گوگل دودل (Google Doodle) ادای احترامی به زندگی، میراث و آثار استیون هاوکینگ، یکی از برزگ‌ترین فیزیک‌دانان و کیهان‌شناسان تاریخ است. این ویدیو امروز به مناسب سالروز تولد هاوکینگ منتشر شده است.

استیون هاوکینگ در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۲۰ (۸ ژانویه ۱۹۴۲) در آکسفورد انگلستان چشم به جهان گشود. او بخش اعظمی از تحصیلات خود را در مدرسه‌ی سنت آلبنز در هرتفوردشایر گذراند و در حالی که در سن ۱۷ سالگی قصد داشت تا در رشته‌ی ریاضیات به فعالیت خود ادامه دهد اما به خواسته‌ی پدر خود به دانشگاه آکسفورد رفت و در آن‌جا در رشته‌ی فیزیک و شیمی مشغول به تحصیل شد.

هاوکینگ در اواخر سال‌های حضور خود در این دانشگاه با مشکلات فیزیکی متعددی مانند عدم توانایی پاروزدن و سقوط از پله‌ها روبه‌رو شد. پس از فارغ‌اتحصیل شدن از دانشگاه آکسفورد، هاوکینگ در سال ۱۹۶۲ تحصیل در رشته‌ی کیهان‌شناسی در دانشگاه کیمبریج را آغاز کرد. مشکلات فیزیکی او پس از چند ماه وخیم‌تر شد تا جایی که صحبت‌کردن نیز به امری دشوار برای او تبدیل شده بود. در سال ۱۹۶۳ علائم بیماری نادر ALS در او شناسایی شد و پزشکان اعلام کردند که او حداکثر دو سال دیگر زنده خواهد ماند. با این وجود، استیون هاوکینگ در سال ۱۹۶۶ مدرک PHD خود را دریافت کرد.

بسیاری از تئوری‌ها و آثار استیون هاوکینگ از جمله پایان‌نامه‌ی PHD او در مورد فیزیک سیاه‌چاله‌ها بوده است. او در سال ۱۹۷۴ ثابت کرد که سیاه‌چاله‌ها نوعی تابش را از خود ساطع می‌کنند که حالا دانشمندان نام آن را “تابش هاوکینگ” نامیده‌اند. بیماری ALS هاوکینگ در این مدت پیشرفت زیادی داشت و در نهایت منجر شد تا او توانایی راه‌رفتن و صحبت‌کردن را به‌طور کامل از دست بدهد.

یکی از اهداف اصلی استیون هاوکینگ، ایجاد حس علاقه نسبت به کیهان‌شناسی در دیگران بود. او در سال ۱۹۸۸ کتابی با نام تاریخچه مختصر زمان را منتشر کرد که در آن به توضیح تئوری‌های دشوار فیزیک و سوالات مربوط به جهان با زبانی ساده پرداخت. موفقیت چشمگیر این کتاب باعث شد تا هاوکینگ به شهرت بالایی دست پیدا کند. استیون هاوکینگ در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ (۱۴ مارچ ۲۰۱۸) در منزل خود در کمبریج انگلستان درگذشت.

منبع: ۹to5Google

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید