کسب‌وکار تبلیغات مایکروسافت رکورد زد - تکفارس 
کسب‌وکار تبلیغات مایکروسافت رکورد زد - تکفارس 

کسب‌وکار تبلیغات مایکروسافت رکورد زد

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۰ - 15:06
مایکروسافت

طبق جدیدترین گزارش مایکروسافت، تعداد کاربرانی که تبلیغات این شرکت آبرای آن‌ها پخش شده است از مرز ۱ میلیارد نفر گذشته است. این تبلیغات از طریق Outlook، یاهو، AOL، مایکروسافت نیوز و MSN در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حال حاضر، طبق برخی گزارش‌ها، MSN از CNN محبوب‌تر است و به‌زودی از BBC نیز پیشی خواهد گرفت.

البته باید توجه داشت که هر کدام از محصولات مایکروسافت که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانند کاربران مشترکی داشته باشند و بین آن‌ها همپوشانی وجود داشته باشد. بنابراین عدد ۱ میلیارد نفر شامل همه این‌ها می‌شود.

مطالب مرتبط:

به‌گفته مایکروسافت، ۵۷ درصد از مخاطبان این تبلیغات بین ۱۶ تا ۴۴ سال سن داشته‌اند، در حالیکه ۵۱ درصد آن‌ها دارای مدرک دانشگاهی بوده‌اند و ۲۱ درصد صاحبان مشاغل و ۲۰ درصد تصمیم‌گیران ارشد بوده‌اند.

مایکروسافت

طبق گزارش مایکروسافت، درآمد حاصل از تبلیغات این شرکت در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱۰ درصدی به ۸.۵۲ میلیارد دلار رسیده است که این میزان درآمد فقط شامل ۵ درصد از کل درآمدهای مایکروسافت می‌شود.

اما نکته مهم دیگری که در برخی از تبلیغات مایکروسافت به چشم خورده است این است که این شرکت ظاهرا در حال کار روی تراشه اختصاصی خودش است.

مایکروسافت هنوز این موضوع را به‌طور رسمی اعلام نکرده است و شاید اصلا این موضوع واقعیت نداشته باشد. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلما قدم بزرگی برای این شرکت خواهد بود و با این کار می‌تواند مثل اپل به موفقیت بزرگی دست یابد. این تراشه احتمالا در داخل محصولات سرفیس مایکروسافت به کار گرفته شود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم.

منبع: Gizhchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید