گوگل به کپی برداری از حق امتیاز شرکت سونوس محکوم شد - تکفارس
گوگل به کپی برداری از حق امتیاز شرکت سونوس محکوم شد - تکفارس

گوگل به کپی برداری از حق امتیاز شرکت سونوس محکوم شد

مهدی حلوائی
۱۸ دی ۱۴۰۰ - 10:13
اسپیکر هوشمند سونوس

دادگاه تجاری ایالات متحده آمریکا شرکت گوگل را به کپی‌برداری غیرقانونی از پتنت‌های شرکت سونوس محکوم کرد. گوگل حالا سعی دارد تا با انتشار چند به‌روزرسانی، تغییراتی را در اسپیکرهای هوشمند خود ایجاد کند اما این موضوع نیز با اعتراض شدید کاربران مواجه شده است چرا که کاربران از این پس مجبورند تا صدای اسپیکرهای هوشمند خود را به‌طور جداگانه تنظیم کنند و قابلیت کنترل میزان صدای‌ آن‌ها توسط گوشی خود را نخواهند داشت.

بر اساس حکم این دادگاه، گوگل از دو ماه آینده حق واردکردن دستگاه‌هایی که در آن‌ها از پتنت‌ و حق امتیاز شرکت سونوس استفاده شده‌ است را نخواهد داشت. این حکم تا ۶۰ روز دیگر توسط دولت آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این حکم از واردات تمام اسپیکرهای هوشمند، گوشی‌های پیکسل، کروم‌کست‌ها و برخی از رایانه‌های این شرکت به خاک آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

اسپیکر هوشمند

فعالیت شرکت سونوس در بازار اسپیکرهای هوشمند به قبل از ورود گوگل به این بخش از بازار برمی‌گردد اما این دو شرکت در سال ۲۰۱۳ با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند تا اسپیکرهای هوشمند سونوس از سرویس گوگل پلی موزیک پشتیبانی کنند. با این وجود، زمانی که گوگل اسپیکر هوشمند گوگل هوم، گوشی‌های پیکسل و همچنین کروم‌کست را به بازار عرضه کرد، سونوس از این شرکت به علت کپی‌برداری غیرقانونی از حق امتیاز خود شکایت کرد.

نظر شما در مورد اسپیکرهای هوشمند گوگل چیست؟ به‌نظر شما آیا حکم دادگاه تجاری آمریکا منجر به خروج گوگل از بازار اسپیکرهای هوشمند خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.