سونی از خودروی برقی ویژن اس ۰۲ رونمایی کرد - تکفارس 
سونی از خودروی برقی ویژن اس ۰۲ رونمایی کرد - تکفارس 

سونی از خودروی برقی ویژن اس ۰۲ رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۱۵ دی ۱۴۰۰ - 20:47
سونی ویژن اس

تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری قصد ورود به بازار خودروهای برقی را دارند و حالا کمپانی سونی نیز به جمع این شرکت‌ها اضافه شده است. سونی در مراسم CES 2022 از چند خودروی مفهومی و همچنین بخش خودروسازی خود رونمایی کرد.

سونی موبیلیتی (Sony Mobility) بخش خودروسازی کمپانی سونی خواهد بود که قرار است از فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی در خودروهای برقی سری ویژن اس بهره ببرد. همچنین چند ویدیو از خودروهای ویژن اس ۰۱ و ۰۲ (Vision-S 02) در یوتیوب منتشر شده است که طراحی بخش داخلی و بیرونی و همچنین ویژگی‌های هوشمند آن‌ها را نشان می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا در خودروهای ویژن اس از سیستم خودران بهره ببرد چرا که در اطراف این خودروها از چندین حسگر CMOS و لیدار با حساسیت، رزولوشن و دامنه‌ی پویای بالا استفاده شده که توانایی شناسایی و آنالیز محیط اطراف خود به‌صورت هم‌زمان را خواهند داشت. سونی همچنین چندین ویژگی مرتبط با سرگرمی را به این خودروها اضافه کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به بلندگوهای سه‌بعدی با پشتیبانی از صدای ۳۶۰ درجه اشاره کرد. در حال حاضر هنوز تاریخ آغاز مراحل ساخت خودروهای ویژن اس مشخص نشده است اما سونی اعلام کرده که بخش خودروسازی این شرکت از بهار سال جاری میلادی شروع به کار خواهد کرد.

نظر شما در مورد خودروهای برقی سونی ویژن اس چیست؟ به‌نظر شما آیا سونی در بازار خودروهای برقی نیز عملکرد موفقی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید