اینتل از ۲۲ پردازنده جدید نسل ۱۲ آلدر لیک در رویداد CES 2022 رونمایی کرد - تکفارس 
اینتل از ۲۲ پردازنده جدید نسل ۱۲ آلدر لیک در رویداد CES 2022 رونمایی کرد - تکفارس 

اینتل از ۲۲ پردازنده جدید نسل ۱۲ آلدر لیک در رویداد CES 2022 رونمایی کرد

افشین نوری
۱۵ دی ۱۴۰۰ - 09:27
اینتل

رویداد CES 2022 شروع شده است و شرکت‌ها در حال معرفی محصولات جدید خود هستند. اینتل نیز از ۲۲ تراشه جدید دسکتاپی از سری آلدر لیک رونمایی کرده است. قیمت این تراشه‌ها از ۴۸۹ دلار برای Core i9-12900 تا ۴۲ دلار برای Celeron G6900 را شامل می‌شود.

همانطور که می‌دانید اینتل در پاییز امسال نسل ۱۲ پردازنده‌های آلدر لیک خود را معرفی کردِ اما تعداد این پردازنده‌ها فقط شش عدد بود که اکثر آن‌ها برای اهداف گیمینگ طراحی شده بودند.

مطالب مرتبط:

حالا اینتل تعداد اعضای این سری را گسترش داده و مدل‌های مختلفی در رنج‌های قیمتی مختلف ارائه کرده است. البته این مدل‌ها قابلیت اورکلاک‌شدن را ندارند و عمدتا در سیستم‌های پایین‌رده کاربرد خواهند داشت. ضمنا اینتل در کنار این پردازنده‌ها، مدل‌های جدیدی برای سری F خود که فاقد گرافیک یکپارچه هستند و همچنین مدل‌های جدیدی برای سری کم‌قدرت ۳۵ واتی سری T ارائه کرده است.

آلدر لیک

پردازنده‌های جدید آلدر لیک، از همان معماری هیبریدی مدل‌های قدرتمند خود در پاییز امسال بهره می‌برند و شامل ترکیبی از هسته‌های پردازشی عملکردی و کارآمد هستند.

آلدر لیک

نکته جالب‌توجه اینکه، اینتل در کنار این تراشه‌ها، اکوسیستم مادربوردها و خنک‌کننده‌های خودش را نیز توسعه داده است و در بخش مادربورد سه مدل جدید به نام‌های H670، B660 و H610 برای تراشه‌های سری ۶۰۰ خود ارائه کرده است. این مادربوردها مشخصات پایین‌تری نسبت به مدل رده‌بالاتر Z690 دارند و همچنین پورت‌های USB و PCIe کمتری نسبت به آن دارند؛ با این‌حال، همچنان از Wi-Fi 6E و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند.

آلدر لیک

اینتل همچنین سه خنک‌کننده جدید به نام‌های Laminar RH1 برای پردازنده‌های i9، اینتل Laminar RM1 برای تراشه‌های i7، i5 و i3 و اینتل Laminar RS1 برای پردازنده‌های پریمیوم و ‌سلرون معرفی کرده است.

مدل‌های جدید پردازنده‌های نسل ۱۲ سری آلدر لیک اینتل از امروز قابل‌سفارش خواهند بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.