فروش خودروهای برقی تسلا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیون واحد بوده است - تکفارس
فروش خودروهای برقی تسلا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیون واحد بوده است - تکفارس

فروش خودروهای برقی تسلا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیون واحد بوده است

مهدی حلوائی
۱۴ دی ۱۴۰۰ - 07:41
تسلا

کمپانی تسلا با وجود مشکلات مربوط به ویروس کرونا بار دیگر موفق شد تا رکورد تولید و عرضه‌ی خودرو در سه‌ماهه‌ی یک سال را به نام خود ثبت کند. این شرکت اندکی کمتر از ۱ میلیون دستگاه خودروی برقی را در سال گذشته به فروش رساند و انتظار می‌رود که در سال جدید میلادی تعداد خودروهای فروخته‌شده‌ی این شرکت از این عدد بیشتر باشد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۳.۱۰۹ خودروی مدل S و X و همچنین تعداد ۲۹۲.۷۳۱ خودروی مدل ۳ و Y را تولید کرد که نسبت به سه‌ماهه‌ی پیش از آن، رشدی ۲۸.۶ درصدی داشته است. این شرکت همچنین در مجموع ۳۰۸.۶۰۰ خودروی برقی را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته به بازار عرضه کرد که ۲۹۶.۸۵۰ واحد آن مربوط به خودروهای مدل ۳ و Y بوده و ۱۱.۷۵۰ دستگاه باقی‌مانده نیز شامل خودروهای مدل S و X می‌شود.

تسلا

تسلا در سال ۲۰۲۱ مجموع ۹۳۰.۴۲۲ خودروی برقی را تولید و ۹۳۶.۱۷۲ دستگاه را به بازار عرضه کرد. این شرکت مدتی پیش رسماً اعلام کرد که دفتر مرکزی خود را از ایالت کالیفرنیا به تگزاس منتقل می‌کند. همچنین قرار است که خودروی مورد انتظار سایبرتراک نیز در اواخر سال جاری میلادی وارد فاز تولید شده و پس از آن نیز نسل دوم خودروی رودستر در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود.

نظر شما در مورد خودروهای برقی شرکت تسلا چیست؟ به‌نظر شما آیا خودروهای این شرکت می‌توانند در سال جدید میلادی به فروش ۱ میلیون واحدی دست پیدا کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید