تائید شد: گوگل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده هوشمند است - تکفارس 
تائید شد: گوگل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده هوشمند است - تکفارس 

تائید شد: گوگل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده هوشمند است

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۰ - 11:37
گوگل

طبق شایعات گوگل به ‌طور مخفیانه در حال کار روی یک دستگاه واقعیت افزوده است، اما حالا نیویورک تایمز با انتشار گزارشی تائید کرده است که گوگل در حال توسعه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده است. طبق گزارش این خبرگزازی، ظاهرا گوگل سال گذشته با هرید شرکت North پروژه تازه‌ای در این بخش برای خود تعریف کرده است که عینک واقعیت افزوده بخشی از آن خواهد بود.

هنوز جزئیات این پروژه مشخص نیست و ما نمی‌دانیم که آیا گوگل روی دستگاه‌های دیگری مانند یک هدست واقعیت افزوده نیز کار خواهد کرد یا نه. رقبای گوگل به‌شدت در حال کار روی فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی هستند و ما تقریبا می‌دانیم که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است سال آینده میلادی عرضه بشود و از طرفی متا نیز در حال کار روی پروژه واقعیت افزوده Cambria برای سال ۲۰۲۲ است.

مطالب مرتبط:

گوگل زمانی که در سال ۲۰۲۰ شرکت North را تصاحب کرد، این شرکت کانادایی از فروش Focals 1.0 خودداری کرده بود و تصمیم گرفت که Focals 2.0 را نفروشد. حالا اکثر مدیران و مهندشان این شرکت بخشی از واحد سرویس‌ها و دستگاه‌های گوگل هستند که ما تاکنون محصولات متنوعی مانند گوشی‌های پیکسل و لوازم نست را از این واحد دیده‌ایم و حالا باید منتظر یک دستگاه واقعیت افزوده نیز از این واحد گوگل بود.

منبع: ۹to5google

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.