رقابت سخت اپل و متا؛ پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارکنان خود برای نپیوستن به متا - تکفارس 
رقابت سخت اپل و متا؛ پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارکنان خود برای نپیوستن به متا - تکفارس 

رقابت سخت اپل و متا؛ پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارکنان خود برای نپیوستن به متا

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۰ - 10:46
اپل

رقابت در سیلیکون ولی هر روز شدیدتر و سخت‌تر می‌شود و کار به جایی رسیده است که شرکت‌های رقیب سعی می‌کنند مهندسان بااستعداد همدیگر را به خدمت بگیرند. اپل یکی از آن شرکت‌هاست که برای جلوگیری از جدا شدن مهندسان خود، پیشنهاد اغواکننده‌ای به آن‌ها داده است.

به گزارش بلومبرگ اپل برای این مانع از استخدام کارکناش توسط شرکت‌هایی مانند متا (فیس بوک) بشود. تصمیم گرفته به هر کدام از آن‌ها یک پاداش ۵۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلاری در قالب سهام بدهد.

مطالب مرتبط:

البته طبق گزارش بلومبرگ اکثر پاداش‌ها در محدوده ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار قرار دارند و قرار است در طول چهار سال پرداخت شوند. این به خاطر آن است که کارکنان اپل شغلی در سایر شرمت‌های رقیب نگیرند. اما نکته جالب اینکه، این پاداش‌ها بخشی از بسته‌های جبرانی اپل که شامل یک دستمزد پایه و یک پاداش نقدی می‌شوند محسوب نمی‌شوند و مقدار حتی فراتر از آن چیزی است اپل معمولا در قالب پاداش‌های نقدی به کارکنان خود پرداخت می‌کند. بلومبرگ در گزارش خود گفته است که اپل پاداش‌های مذکور را به ۱۰ الی ۲۰ درصد از کارکنان خود داده است.

اپل در طول چند ماه گذشته حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان خود را از دست داده است که همه آن‌ها به متا پیوسته‌اند و این موضوع باعث نگرانی شدید این شرکت شده است. در هرحال، وضعیت در سیلیون ولی بسیار رقابتی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت دو غول تکنولوژی یعنی متا و اپل درنهایت به کجا ختم می‌شود و کدامیک از آن‌ها پیروز این میدان می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید