۵ گوشی نوکیا که ارزش خریدن را دارند! - تکفارس 
۵ گوشی نوکیا که ارزش خریدن را دارند! - تکفارس 

۵ گوشی نوکیا که ارزش خریدن را دارند!

jabersaber
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 16:42
۵ گوشی نوکیا که ارزش خریدن را دارند! - تکفارس 

در این پست قصد داریم که به بررسی ۵گوشی از بهترین های موبایل های نوکیا بپردازیم. Nokia N95 و Nokia Lumia 925 از جمله گوشی هایی هستند که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در این مطلب ما هم گریزی به گوشی های قدیم و هم به گوشی های حال حاضر کمپانی نوکیا میزنیم و این ۵گوشی را به صورت مختصر و اجمالی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- Nokia 3310

1 Nokia 3310-580-90

برای معرفی این گوشی باید به سال ۲۰۰۰ برگردیم. درحالیکه که در آن سال جورج بوش و گُر در حال نبرد برای بدست آوردن کلید کاخ سفید بودن، نوکیا جای گوشی موفق خود «۳۲۱۰» با تلفن همراه «۳۳۱۰» عوض کرد که به نظر بزرگتر هم می آمد. در سال ۲۰۰۰ افراد زیادی تلفن همراه نداشتند ولی اگر هم کسی داشت مطمئنا یا ۳۳۱۰ بود یا مدل های قبلی این برند! این گوشی بازی Snake II به یکی از محبوبترین گیم های آن موقع تبدیل کرد. این گوشی در رنگ ها و طرح های مختلف عرضه شد. ۳۳۱۰ این اجازه را به کاربران میداد که حتی رینگتون و آهنگ های تلفن را شخصی سازی کنند و پیامک هایی با بیش از ۱۶۰ کلمه را ارسال کنند!!! نوکیا ۳۳۱۰ یکی از اولین گوشی هایی بود که با هر سلیقه ای متناسب بود. قدرت، تنوع، همه کاره بودن از جمله ویژگی های بارز این گوشی هستند.

۲- Nokia N95

2 Nokia N95-580-90

اگر روزی با کسی هم صحبت شوید که قبلاً صاحب N95 بوده، اینقدر از ویژگی های خوب این گوشی می گوید که شما به خرید N95 ترغیب می کند. این گوشی یکی از بهترین ها بود البته قبل ازینکه آیفون عرضه شود. از قابلیت های N95 میتوان به وجود GPS و نقشه های آنلاین، MP3 پلیر، Wi-Fiو ۳G اشاره کرد که حتی آیفون نیز در آن موقع فاقد این قابلیت ها بود. دوربین این گوشی نیز با کیفیت ۵مگاپیکسلی خودش هم به عکسبرداری و هم فیلمبرداری می کرد. N95 دارای یک صفحه نمایش بزرگ، روشن و رنگی بودش که با طراحی کشویی کیبوردش این نکته را به کاربران یادآوری میکرد که هروقت به به کیبورد احتیاج ندارید میتوانید آن را مخفی نگه دارند. درکل این موبایل دارای ویژگی های متنوعی بود که باعث شد بیشتر کابران از آیفون صرف نظر کرده و N95 را خریداری نمایند. این گوشی را هنوز هم پس از سال ها بعنوان یکی از نمادهای موفق نوکیا می دانند.

۳- Nokia 1110

3 Nokia 1110-580-90

نوکیا ۱۱۱۰ ما را به یاد کمپانی می اندازد که بهترین فروش در تمام دوران داشته است. درحقیقت با وجود بیش از ۲۵۰ میلیون واحد منتقل شده، این گوشی هنوز هم بهترین فروش تاریخ را داشته است به طوری که کمتر کسی را میشناسیم که قبلاً با این گوشی کار نکرده و یا از ویژگی های خوب آن به گوشش نخورده باشد. مانند دیگر موبایل های کلاسیک نوکیا این موبایل نیز عامه پسند، بسیار ساده هستش و به کمپانی نوکیا کمک کرد که شرکت های خودش را در تمام جهان گسترش دهد. ۱۱۱۰ قابلیت های متنوع زیادی ندارد ولی یکی از ویژگی های بارز آن شارژدهی خوبش است. این گوشی نیز یکی از نمادهای نوکیا محسوب میشه و بخاطر سادگی و کارآمد بودنش توانسته به بازارهای اقصی نقاط جهان راه پیدا کند.

۴- Nokia N9

NokiaN9-01-580-90

اعتراف میکنیم که N9 موفق ترین گوشی نبوده که نوکیا تا به حال عرضه کرده است،«لازم به ذکر که شاسی این موبایل توسط بازار UK دزدیده شده بود تا از آن برای ساخت Lumia 800 استفاده شود» اما شواهدی وجود دارد که کمپانی نوکیا هنوز نوآوری و خلاقیت به همراه ایده های جدیدی را ارائه میدهد. این گوشی جزء آخرین مدلی بود که از سیستم عامل MeeGo بهره میگرفت. از ویژگی های این N9 میتوان به پردازنده ۱ گیگاهرتزی ARM Cortex-A8 اشاره کرد. همچنین صفحه نمایشگر ۳.۹ اینچی این گوشی نیز با کیفیت AMOLED بسیار خوب عمل میکند. از دیگر قابلیت کابردی این گوشی میتوان بوجود درگاه MicroSD اشاره کرد این اجازه را به کاربران میدهد تا حافظه تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهند. درآخر این گوشی نیز یکی از بهترین نوکیا هستش که تمام ویژگی ها و قابلیت های یک گوشی رد بالا را دارا هستش.

۵- Nokia Lumia 925

PR shot2-580-90

به روز معرفی این گوشی برمیگردیم… زمانیکه نوکیا درمیان غول های انرویدی و آی او اسی محاصره شده بود. این کمپانی نیز کم نیاورد و گوشی منحصربه فرد Lumia 925 معرفی کرد که به خوبی نشان میداد نوکیا آماده ی هر رقابتی هست. کیفیت ساخت کم نظیر، دوربین عالی و برنامه های کاربردی بسیار این گوشی را به یکی از بهترین های نوکیا تبدیل کرد. تنها مشکل این موبایل عدم پشتیبانی از برنامه های third-party بود. پردازنده این گوشی را یک چیپ Qualcomm MSM8260 Snapdragon دوهسته ای تشکیل میدهد که با سیستم عامل ویندوز ۸ کاربران راضی نگه خواهد داشت.Lumia 925 نیز دارای صفحه نمایشگر ۴.۵ اینچی با کیفیت AMOLED با رزلوشن ۱۲۸۰ × ۷۶۸ هستش. دوربین گوشی نیز با کیفیت ۸مگاپیکسلی خودش به ثبت عکس و ظبط فیلم میپردازد. ازجمله قابلیت های کاربردی دیگر میتوان به: NFC ، GPS ، GPRS، بلوتوث، WIFI ،۳G و ۴G اشاره کرد. درآخر نیز Nokia Lumia 925 یکی از بهترین کمپانی نوکیا هستش که میتواند با دیگر برندها به رقابت بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.