آندروید و دستورات صوتی اش - تکفارس 
آندروید و دستورات صوتی اش - تکفارس 

آندروید و دستورات صوتی اش

sepehr.shahi
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 13:56
آندروید و دستورات صوتی اش - تکفارس 

گزارش شده است که از این به بعد گجت های آندرویدی، در تمام حالات دستورات صوتی را می فهمند.

دستور های صوتی بدون استفاده ی دست در آندروید محدودیت دارند؛ یک Nexus 5 یا Galaxy S5 را بردارید و خواهید دید که “اوکی گوگل” (OK Gogle) فقط در صفحه ی خانه کار می کند. البته اگر منابع “آندروید پلیس” (Android Police) دقیق باشند، به زودی می توانید در هرکدام از منو های یا صفحات گوشی که باشید، دستور صوتی صادر کنید. گزارش شده است که گوگل در حال کار روی ویژگی “اوکی گوگل همه جا” (OK Google Everywhere) است که، دقیقاً مثل “موتو اکس” (Moto X)، همیشه به گوش است و فقط با صدای شما فعال می شود. این ویژگی همچنین به کاری که در حال انجام آن هستید نیز توجه می کند. به عنوان مثال اگر در حال نگاه کردن به آلبوم عکس ها هستید می توانید به گوشی خود بگویید که: “این عکس را به اشتراک بگذار.”

این احتمالاً تنها تغییر در بازار گوشی های هوشمند نیست. مثل اینکه آزمایشاتی در حال انجام است که هدفشان جایگزین کردن کلید خانه در منوی هدایت پایین گوشی با کلید “گوگل” (Google) است. آن را بزنید و بدون نیاز به حرف زدن جستجو را آغاز خواهید کرد. اگر نیاز داشته باشید به صفحه اصلی باز گردید کلید “اخیر” (Recent) را فشار خواهید داد. جا دارد بگویم که این جهشی بزرگ برای گوگل است که روش خود برای ذسترسی به “هدایت” را از زمان “بستنی حصیری” (Ice Cream Sandwich) در آندروید ۴.۰ (۲۰۱۱) تغییر نداده است.

البته انتظار ارائه این ویژگی برای گوشی های دم دستتان را نداشته باشید. با اینکه آندروید پلیس باور دارد که بعضی از این نوسازی های آندروید با نرم افزار های جدید عرضه خواهند شد، اما گارانتی در کار نیست. اما به هر حال من هنوز احتمال اینکه این ویژگی های جدید را در کنفرانس I/O ژوئن امسال ببینیم را رد نمی کنم.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.