شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو معرفی شدند - تکفارس 
شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو معرفی شدند - تکفارس 

شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو معرفی شدند

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۰ - 18:10
شیائومی ۱۲

شیائومی سرانجام از سری شیائومی ۱۲ رونمایی کرد. این سری شامل دو مدل شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو می‌شود و هر دوی آن‌ها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید

شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ دارای کوچکترین سایز نمایشگر در بین پرچمداران شیائومی است و از یک صفحه‌نمایش ۶.۲۸ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس پوشش داده شده و یک سنسور اثرانگشت در زیر آن وجود دارد.

شیائومی ۱۲ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX 766 سونی برای دوربین اصلی خود استفاده کرده که دارای سایز ۱/۱.۵۶ اینچ و ابعاد پیکسلی ۲ میکرومتر است. در کنار این دوربین یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. انرژی این گوشی را یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند که با شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات شارژ خواهد شد

شیائومی ۱۲ در بخش نزم‌افزار رابط کاربری MIUI 12.5 را احرا خواهد کرد و قرار است در ماه ژانویه آپدیت MIUI 13 را دریافت کند. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی معرفی شده و یک رنگ سبز وگان نیز هم برای آن و هم برای مدل پرو ارائه خواهد شد.

مدل پایه شیائومی ۱۲ مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است که به قیمت ۵۸۰ دلار فروخته خواهد شد و مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن به‌ترتیب به قیمت ۶۲۸ و ۶۹۰ دلار عرضه خواهند شد.

شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی ۱۲ پرو مجهز به یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO 2.0 با رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ نوسازی دینامیک ۱ الی ۱۲۰ هرتز است و مثل مدل استاندارد دارای پوشش گوریلا گلس ویکتوس و سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر است.

 

این گوشی در قاب پشت خود از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX707 سونی به ابعاد ۱/۱.۲۸ اینچ و سایز پیکسلی ۲.۴۴ میکرومتر بهره می‌برد و دو دوربین فوق عریض و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی نیز در کنار آن وجود دارند.

شیائومی ۱۲

انرژی شیائومی ۱۲ پرو را یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌‍آمپری با سرعت شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات تامین می‌کند و شیائومی از یک تراشه شارژ جدید به نام Surge P1 نیز در داخل این گوشی استفاده کرده که برای مدیریت انرژی آن به کار گرفته خواهد شد.

شیائومی ۱۲ پرو نیز در سه نسخه ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی معرفی شده که به‌ترتیب به قیمت ۷۳۸، ۷۸۵ و ۸۴۸ دلار فر.خته خواهند شد. اولین مرحله فروش دو گوشی سری شیائومی ۱۲ از اول ژانویه شروع خواهد شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.