آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 
آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 

آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی

کسری نراقی
۵ دی ۱۴۰۰ - 17:24
آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 

با نظارت یک فرد ماهر در زمینه‌ی تعمیرات موبایل و تعویض گلس و با کمک تجهیزات پیشرفته برای جداسازی، نصب و پرداخت نهایی گلس روی صفحه نمایش می‌توان فرایند تعویض گلس را انجام داد. این فرایند سخت و نیازمند دقت و مهارت بالا است.

نمایشگر آیفون ۱۲ مینی

در ساخت نمایشگر این گوشی فناوری‌های پیشرفته­ای بکار برده­اند به طوریکه می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی این گوشی، صفحه نمایش ۵.۴ اینچی Super Retina XDR آن است. مقاومت گلس محافظ از جنس سرامیک پرس شده روی صفحه نمایش ۴ برابر مقاومت گلس‌هایی است که در نسل های پیشین به‌کار برده می‌شد. این گلس استحکام بالایی دارد و می‌تواند صفحه نمایش و لایه های زیرین آن را در برابر آسیب های مختلف خیلی خوب محافظت کند.

درصورتی که گوشی شما به طور اتفاقی از فاصله‌ای سقوط کند و با برخورد با جسمی سخت برای مثال لبه میز و یا سطح سیمانی گلس صفحه نمایش گوشی شما دچار شکستگی شود، می‌توانید با اطمینان خاطر کامل تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی را به ما بسپارید. موبایل کمک با بهره گیری از بهترین مواد و گلس و چسب اصل و با کمک بهترین ابزار و تجهیزات زیر نظر مجرب‌ترین کارشناسان کار تعمیر و تعویض گلس را انجام می‌دهد.

شرایط تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی

در صورت مشاهده‌ی آسیب و ترک خوردگی روی صفحه نمایش گوشی اولین اقدام اطمینان از سلامت صفحه نمایش و صحت عملکرد تاچ ال سی دی گوشی است. برای این کار ابتدا باید بررسی کنید که آیا صفحه نمایش گوشی روشن می­شود یا خیر. درصورتی که صفحه روشن می‌شد با دقت به تمام نقاط صفحه نمایش نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ کدام از پیکسل‌ها دچار سوختگی نشده باشد. در صورتی‌که لکه های بنفش یا تیره رنگ روی صفحه نمایش مشاهده نشود می‌توان اطمینان حاصل کرد که تمام پیکسل‌ها سالم هستند. بعد از آن عملکرد تاچ گوشی را مورد بررسی قرار دهید به این صورت که پس از لمی صفحه با انگشت خود، با منوهای آن کار کنید. در صورتی‌که هر دو شرط بالا تأیید شوند می‌توان گلس صفحه نمایش گوشی را تعویض کرد.

مراحل تعویض گلس

برای تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی ابتدا صفحه نمایش قدیمی را از روی فریم میانی برمی‌داریم و کار تعویض گلس شروع می­شود.

مرحله ۱: جدا سازی فریم ال سی دی گوشی

برای جدا کردن فریم از روی صفحه نمایش، باید پنل به صورت برعکس روی دستگاه سپراتور قرار گیرد، این کار باعث شل شدن چسب‌های زیر فریم می‌شود چراکه دستگاه مورد استفاده صفحه کاری با المنت حرارتی دارد که به چسب‌ها حرارت می‌دهد و آن‌ها را شل می‌کند، همچنین از طریق ایجاد مکش، باعث می‌شود صفحه نمایش محکم روی صفحه کار بماند. ابتدا باید چند قطره الکل روی فریم فلزی ال سی دی ریخته و با وسیله‌ای مانند برس نرم الکل را در تمام قسمت‌های فریم بپراکنیم به صورتی‌که الکل به سطح زیر فریم نفوذ کرده و به و چسب های زیر آن برسد و آن‌ها را شل کند.

آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 

سپس برای بلند کردن لبه‌ی فریم یک ابزار تیز مانند تیغ را زیر قاب فلزی فرو می­کنیم. در این مرحله باید برای جدا کردن فریم لبه‌ی آن را با دست گرفته و با دقت آن را می‌کشیم تا به طور کامل از صفحه نمایش جدا شود. هنگام جداسازی فریم نیاز به دقت زیادی هست به این دلیل که بخشی از فریم از مواد پلاستیکی ساخته شده که شکنندگی و حساسیت بالایی دارد.

مرحله ۲: جدا کردن گلس شکسته

از مراحل تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی اکنون نوبت به جداسازی گلس از صفحه نمایش می‌رسد اما دقت شود که پیش از آن باید چسب‌های زیر فریم و اطراف کابل منعطف و اسپیکر مکالمه را به خوبی تمیز کرده باشید. در این مرحله توسط یک دستگاه سپراتور و جداکننده گلس Yaxun YX 943 گلس شکسته را از روی ال سی دی گوشی جدا می‌کنند. روش کار به این‌ صورت که باید ابتدا صفحه نمایش را روی صفحه سپراتور قرار دهید سپس از بالا توسط یک سیم لاکی نازک شروع به جداسازی گلس از روی صفحه نمایش گوشی کنید.

آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 

مرحله ۳: تمیز کردن بقایای چسب OCA از روی صفحه نمایش

از آنجایی که بعد از جدا کردن گلس شکسته از روی صفحه نمایش، همچنان روی ال سی دی آثار به جا مانده از چسب مشاهده می‌شود باید آن را با اندکی حرارت دادن روی صفحه کاری مجهز به المنت حرارتی سپراتور و با استفاده پارچه‌ای که به آن الکل زده باشند از صفحه جداکرد. بعد از آن می‌توان برای اینکه اطمینان حاصل کرد که صفحه به طور کامل از بقایای چسب OCA پاک شده است از ابزار پاک کننده چسب OCA استفاده کرد.

پیش از چسباندن چسب جدید باید با کمک انگشت بقای چسب قبلی را از روی صفحه نمایش گوشی به طور کامل پاک کنید تا امکان چسباندن چسب OCA جدید و بعد از آن گلس وجود داشته باشد.

مرحله ۴: نصب چسب OCA روی گلس جدید

مرحله بعدی تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی، بعد از اینکه سطح صفحه نمایش آماده و تمیز شد، نوبت به چسباندن چسب OCA مخصوص روی گلس اصلی و جدید می‌رسد. برای این کار ابتدا باید روکش چسب را از روی آن بردارید و آن را روی گلس به صورت تراز بگذارید سپس به کمک یک غلطک صاف کن چسب OCA را به خوبی روی آن بچسبانید.

مرحله ۵: قرار دادن صفحه نمایش روی گلس

پس از قرار گرفتن چسب OCA روی گلس، روکش رویی آن را برمی‌داریم و ال سی دی را به طور یکنواخت روی گلس می‌گذاریم. سپس برای چسبیدن صفحه نمایش روی گلس با کمک انگشت خیلی آرام فشار می‌دهیم.

مرحله ۶: پرس و لمینت گلس اورجینال روی صفحه نمایش گوشی

پس از اینکه صفحه نمایش را روی گلس گذاشتیم، هر دو را روی اسفنج مخصوص لمینیت قرار داده و داخل دستگاه لمینیت می‌گذاریم. سپس کلید استارت را فشار می‌دهیم که با این کار صفحه پرس پایین می‌آید و برای خارج‌شدن حباب‌های ریز گلس و چسبیدن آن روی صفحه نمایش به آن فشار وارد می­کند.

مرحله ۷: حباب زدایی گلس

بعد از انجام مراحل قبلی برای تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی، اکنون صفحه نمایش را همراه با گلس برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون دستگاه اتوکلاو و یا ماشین حذف حباب قرار می‌دهیم. بعد از بیرون آوردن آن‌ها از دستگاه برای بدست آوردن قوام چسب، به مدت ۱۸۰ ثانیه زیر نور UV قرار داده می‌شوند.

آموزش تعویض گلس آیفون ۱۲ مینی - تکفارس 

مرحله ۸: بررسی وضعیت گلس و عملکرد تاچ

در نهایت برای چک کردن عملکرد تاچ گوشی و شرایط گلس ال سی دی را از دستگاه اتوکلاو بیرون می‌آوریم. بعد ازینکه گوشی تأیید نهایی شد تحویل مشتری داده می‌شود.

تعویض گلس گوشی آیفون ۱۲ مینی

بعد ازینکه کاربر اعلام کند که گلس گوشی شکسته شده یا ترک برداشته است و درخواست تعویض گلس گوشی آیفون ۱۲ مینی را داشته باشد این کار با بالاترین کیفیت در موبایل کمک قابل انجام است. ۸ مرحله‌ی ذکر شده در بالا با کنترل و سرپرستی کامل یک استادکار حرفه‌ای انجام می‌شود و مدت زمان کوتاهی به طول می‌انجامد. برای دریافت خدمات تعویض گلس می‌توانید به صورت حضوری به مرکز تعمیرات موبایل کمک یا در هر کجا که هستید به صورت غیر حضوری به سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید