واتساپ قابلیت‌های جدیدی به تماس های صوتی اضافه می‌کند - تکفارس 
واتساپ قابلیت‌های جدیدی به تماس های صوتی اضافه می‌کند - تکفارس 

واتساپ قابلیت‌های جدیدی به تماس های صوتی اضافه می‌کند

افشین نوری
۵ دی ۱۴۰۰ - 09:40
واتساپ

ما در حالی به انتهای سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم که واتساپ به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی مانند یک میانبر ویژه برای پاسخ‌های سریع را عرضه کرده است. حالا این شرکت قصد دارد چند قابلیت دیگر نیز به پلتفرم خود اضافه کند.

وب‌سایت WABetaInfo گزارش داده است که واتساپ در حال تست کردن اینترفیس جدیدی برای تماس‌های صوتی است. این اینترفیس ظاهرا در نسخه بتا واتساپ برای کاربران آی او اس و اندروید قابل دسترس خواهد بود ‌و تفاوت‌های مهمی با اینترفیس کنونی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

تصاویری که از این اینترفیس جدید فاش شده است نشان می‌دهد که ما با رنگ‌های بهتر و یک اتمسفر دوست‌‌داشتنی روبه‌رو خواهیم بود. محل قرارگیری تماس‌های گروهی نیز تغییر کرده است که این کار، ظاهر خوبی به محیط برنامه بخشیده است.

واتساپ

ضمنا واتساپ به کاربران اجازه خواهد داد تا حتی بعد از آغاز یک تماس صوتی، به آن ملحق بشوند. برای این کار، کاربران فقط کافی است روی گزینه Calls ضربه بزنند و سپس گزینه Tap and join را انتخاب کنند.

واتساپ همچنین در حال توسعه قابلیت جدیدی برای نشان دادن علامت رمزگذاری سرتاسری است. رمزگذاری سرتاسری هرچند در تمام پیام‌های ارسالی اعمال می‌شود اما واتساپ قصد دارد این نشانگر خاص را روی تماس‌ها، چت‌ها و آپدیت‌ها نمایش بدهد.

واتساپ از طرفی در حال کار روی قابلیتی است که محدودیت زمانی پاک کردن پیام‌ها را تغییر خواهد داد. همچنین باید به یک قابلیت مهم دیگری نیز اشاره کنیم که به کمک آن ادمین گروه‌ها امکان پاک کردن هر پیامی را در گروه خواهند داشت. این قابلیت، برای جلوگیری از آزار کلامی اعضای گروه بسیار مفید خواهد بود. البته به‌محض پاک شدن این پیام‌ها، واتساپ پیامی به کاربران نشان خواهد داد تا آن‌ها از این موضوع مطلع بکند.

انتظار می‌رود همه این قابلیت‌ها در سال جدید میلادی برای کاربران عرضه بشود.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید