شیائومی ۱۲ پرو از جدیدترین سنسور تصویر سونی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 
شیائومی ۱۲ پرو از جدیدترین سنسور تصویر سونی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

شیائومی ۱۲ پرو از جدیدترین سنسور تصویر سونی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۰ - 14:17
شیائومی 12 ایکس

شیائومی امروز رسما تائید کرد که گوشی شیائومی ۱۲ پرو اولین هندستی خواهد بود که از سنسور جدید IMX707 سونی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد. این سنسور، وضوحی برابر ۵۰ مگاپیکسل خواهد داشت و سایز آن ۱/۱.۲۸ اینچ خواهد بود. همچنین ابعاد پیکسل‌های آن ۱.۲۲ میکرومتر خواهد بود که با بهره‌گیری از فناوری ترکیب پیکسلی به ۲.۴۴ میکرومتر افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت Digital Chat Station گفته است که سنسور IMX707 نسخه‌ی کوچکتر سنسور سال گذشته IMX700 خواهد بود و برخی از مشخصاتش شبیه به آن مدل خواهد بود؛ این در حالی است که یک بلاگر معروف به نام Todo Plus نیز گفته است که این دو سنسور از نظر عملکرد تفاوت چندانی باهم نخواهند داشت. بنابراین اگر این موضوع صحت داشته باشد، سونی سنسور سال گذشته IMX700 را صرفا با یک نام جدید مجددا معرفی خواهد کرد.

شیائومی ۱۲

وب‌سایت Digital Chat Station گفته است که علاوه بر شیائومی ۱۲ پرو، گوشی ۱۲ نیز از یک سنسور سونی استفاده خواهند کرد. شیائومی ۱۲ از سنسور IMX766 سونی استفاده خواهد کرد که این سنسور دارای ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچ خواهد بود که بزرگتر از سنسور ۱/۱.۸۸ اینچی آیفون ۱۳ است.

شیائومی ۱۲

ضمنا عملکرد هر دو سنسور IMX707 و IMX766 با استفاده از فناوری Image Brain شیائومی افزایش چشمگیری خواهند یافت و سرعت پردازش تصاویر  آن‌ها نیز افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی سنسور IMX707 قابلیت ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم نور است که این موضوع باعث خواهد شد تا شیائومی ۱۲ پرو عکس‌های فوق‌العاده‌ای در زمان شب بگیرد.

شیائومی ۱۲

شیائومی تائید کرده است که سری شیائومی ۱۲ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود و به‌همراه رابط کاربری MIUI 13 در تاریخ ۲۸ دسامبر معرفی خواهند شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید