روسیه گوگل را به پرداخت جریمه ۹۸ میلیون دلاری محکوم کرد - تکفارس 
روسیه گوگل را به پرداخت جریمه ۹۸ میلیون دلاری محکوم کرد - تکفارس 

روسیه گوگل را به پرداخت جریمه ۹۸ میلیون دلاری محکوم کرد

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۰ - 13:20
گوگل

یک دادگاه روسیه، گوگل را محکوم به پرداخت ۹۸ میلیون دلار جریمه کرد. طبق رای این دادگاه، گوگل نسبت به درخواست مکرر دولت روسیه مبنی بر حذف برخی محتواهای غیرقانونی بی‌اعتنایی کرده است و بنابراین باید جریمه بپردازد.

روسیه امسال شرکت‌های فناوری زیادی را به دادگاه کشانده است، اما این برای اولین بار است که یک دادگاه این کشور، جریمه را بر پایه درآمد سالانه این شرکت‌ها تعیین می‌کند.

یکی از دادگاه‌های روسیه نیز به‌تازگی شرکت فیس بوک (متا) را به پرداخت ۲۷ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است. ظاهرا فیس بوک اقدامی در جهت پاک کردن بیش از دو هزار محتوای غیرقانونی روسی نکرده است. این محتواهای غیرقانونی شامل تبلیغ رونگردان‌ها، راهنمای ساخت مواد انفجاری و مطالب تروریستی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

گوگل گفته است که با بررسی اسناد دادگاه نسبت به رای دادگاه تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد. این شرکت ۱۰ روز فرصت درخواست تجدیدنظر در رای دادگاه را دارد.

دادگاه گوگل و فیس بوک بخشی از تلاش روسیه برای اعمال کنترل بیشتر روی شرکت‌های بزرگ فناوری است، بطوریکه طبق قانون جدید این کشور، از اول ژانویه ۲۰۲۲ شرکت‌های فناوری باید یک سرور محلی برای سرویس‌های آنلاین خود در داخل کشور روسیه دایر کنند.

درهر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این کشمکش‌های حقوقی درنهایت به کجا ختم می‌شوند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.