اولین اسکرین‌شات‌های اندروید ۱۳ منتشر شد - تکفارس 
اولین اسکرین‌شات‌های اندروید ۱۳ منتشر شد - تکفارس 

اولین اسکرین‌شات‌های اندروید ۱۳ منتشر شد

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۰ - 09:41
گوگل

گوگل به‌تازگی نسخه بتا اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ مثل تبلت و گوشی‌های تاشو ارائه کرد و حالا فروم توسعه‌دهندگان XDA اولین اسکرین‌شات‌های اندروید ۱۳ را منتشر کرده‌اند. ابن تصاویر مربوط به بیلد اولیه اندروید ۱۳ می‌شود و Tiramisu نام دارد.

مطالب مرتبط:

اولین قابلیتی که در این اسکرین‌شات‌ها به چشم می‌خورد Panlingual نام دارد که به کاربران اجازه خواهد داد تا به‌جای یک زبان واحد برای همه اپلیکیشن‌ها، برای هر اپلیکیشنی یک زبان جداگانه انتخاب کنند. این قابلیت در بخش تنظیمات Languages and Input یا در صفحه App Info قابل دسترس خواهد بود.

اندروید ۱۳

قابلیت دیگری که در اسکرین‌شات‌های اندروید ۱۳ دیده می‌شود اختیاری شدن نمایش نوتیفیکیشن‌ها است. به این ترتیب، اپلیکیشن‌ها قادر نخواهند بود بدون رضایت کاربر نوتیفیکیشنی برای او ارسال کنند. بنابراین ارسال نوتیفیکیشن‌ها نیاز به درخواست مجوز از کاربر خواهد داشت.

اندروید ۱۳

اندروید ۱۳ همچنین دارای یک لی‌اوت جدیدی برای ساعت صفحه لاک خواهد بود. این لی‌اوت در اندروید ۱۲ به‌صورت دوخطی بود که در زمان ظاهر شدن یک نوتیفیکیشن، به حالت تک‌خطی تغییر پیدا می‌کرد. اما در اندروید ۱۳ این لی‌اوت دوخطی به‌کلی حذف شده است.

اندروید ۱۳

البته باید توجه داشت که این اسکرین‌شات‌ها متعلق به بیلدهای اولیه اندروید ۱۳ هستند و ممکن است در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان تغییر اتی در آن‌ها ایجاد بشود. همانطور که احتمالا می‌دانید نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان معمولا بعد از کنفرانس I/O گوگل که در ماه می برگزار می‌شود عرضه می‌گردد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید