ایلان ماسک متاورس و وب ۳ را مسخره کرد: دنیای مجازی با گذاشتن نمایشگر جلوی دماغ کسی ساخته نمی‌شود - تکفارس 
ایلان ماسک متاورس و وب ۳ را مسخره کرد: دنیای مجازی با گذاشتن نمایشگر جلوی دماغ کسی ساخته نمی‌شود - تکفارس 

ایلان ماسک متاورس و وب ۳ را مسخره کرد: دنیای مجازی با گذاشتن نمایشگر جلوی دماغ کسی ساخته نمی‌شود

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۰ - 11:02
ایلان ماسک

در حالیکه به نظر می‌رسد دو فناوری نوظهور متاورس و وب ۳ (Web3) در آینده نزدیک تحولات عظیمی در دنیای دیجیتال ایحاد خواهند کرد اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس چنین اعتقادی ندارد.

به نظر ماسک فضای Web3 صرفا کاربرد تبلیغاتی دارد و از طرفی فناوری متاورس چیزی نیست که کاربرد چندانی برای مشتریان و افراد عادی داشته باشد. او گفته است:

شاید من خیلی آدم قدیمی هستم که این تکنولوژی‌های جدید را نمی‌فهمم. شاید من یکی از کسانی هستم که در دهه ۹۰ میلادی زندگی می‌کند و فکر می‌کند که اینترنت هرگز قرار نیست جایی در زندگی مردم داشته باشد.

ماسک در ادامه گفته است:

من بعید می‌دانم که با گذاشتن یک نمایشگر جلوی دماغ‌ کسی بتوان او را به دنیای متاورس برد. من نمی‌توانم فردی را تصور کنم که بیست‌وچهار ساعت روز یک نمایشگر جلوی صورتشه و قصد جدا کردن آن از صورتش را نیز نداشته باشد. من چنین شرایطی را برای تحقق دنیای متاورس نمی‌بینیم.

برای کسانی که اطلاعات زیادی درباره متاورس و وب ۳ ندارد باید بگوییم که متاورس یک فناوری نوظهور مبتنی بر هدست‌های واقعیت مجازی خواهد بود که کاربران از طریق آن قادر به دسترسی به دنیاهای مجازی و تعامل با یکدیگر در این دنیاها خواهند بود. در حال حاضر، فیس بوک پیشتار این فناوری است و با تغییر نام خود به متا، استراتژی آینده شرکت خود را ترسیم کرده است.

مطالب مرتبط:

فناوری بعدی، وب ۳ است که اشاره به سرویس‌های اینترنتی مبتنی بر بلاک چین و رمزارزها دارد. این فناوری قرار است جایگزین اینترنت فعلی بشود و به کاربران کمک خواهد کرد تا به‌طور مستقیم از محتواها و فعالیت‌های آنلاین خود کسب درآمد کنند.

metaverse

ماسک نیز مانند جک دورسی (مدیرعامل سابق توییتر) معتقد است که فضای وب ۳ باعث آزادی هرچه بیشتر کاربران نخواهد شد بلکه صرفا قدرت را از شرکت‌هایی مانند فیس بوک به صندوق‌های مالی مانند Andreessen Horowitz انتقال خواهد داد.

ماسک اخیرا در مصاحبه جنحالی دیگری که با وب‌سایت بابیلون بی کرده بود گفته بود که او فکر نمی‌کند تغییرات آب‌‌وهوایی آن‌طور که تبلیغ می‌کنند در وضعیت هشدار باشد. او همچنین در رابطه با وجود حیات در سایر کرات گفته بود که یک سازمان تخصصی باید درباره احتمال وجود یک هوش مصنوعی پیشرفته که ممکن است زندگی بشر را تهدید کند تحقیق کند.

نظر شما درباره این اظهارات عجیب ماسک چیست؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید