شایعه: اندروید ۱۳ مجهز به قابلیتی برای ترجمه هر اپلیکیشن به زبان متفاوت خواهد بود - تکفارس 
شایعه: اندروید ۱۳ مجهز به قابلیتی برای ترجمه هر اپلیکیشن به زبان متفاوت خواهد بود - تکفارس 

شایعه: اندروید ۱۳ مجهز به قابلیتی برای ترجمه هر اپلیکیشن به زبان متفاوت خواهد بود

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۰ - 09:26
گوگل پلی استور

طبق شایعات، گوگل ظاهرا در حال کار روی یک قابلیت زبانی جدید است که احتمالا آن را به‌همراه اندروید ۱۳ ارائه خواهد کرد. این قابلیت که Panlingual نام خواهد داشت به کاربران اندروید ۱۳ اجازه خواهد داد تا برای هر کدام از اپلیکیشن‌های خود زبان جداگانه‌ای انتخاب کنند. بنابراین کاربران خواهند توانست علیرغم انتخاب زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به عنوان زبان سیستمی دستگاه خود، یک زبان دیگر را نیز برای اپلیکیشن‌های مورداستفاده خود تنظیم کنند و محدودیتی از این بابت نداشته باشند.

البته قابلیت Panlingual هنوز در حال توسعه است و گوگل ممکن است تغییراتی در آن ایجاد کند؛ بنابراین هنوز زود است که درباره آن اظهارنظر کنیم، اما ظاهرا این قابلیت یا در بخش App info ایجاد خواهد شد یا از طریق یک گزینه جدید به نام App languages در بخش تنظیمات زبان دستگاه قابل‌دسترسی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

اگر گوگل روش دوم را ارائه کند، در این‌صورت کاربران خواهند توانست تنظیمات موردنظر خود را از در یکجا اعمال کنند و محبور نباشند برای هر اپلیکیشن به‌طور جداگانه این کار را انجام دهند.

البته نکته‌ای که در رابطه با قابلیت Panlingual وجود دارد این است که خود اپلیکیشن‌ها باید از سایر زبان‌ها پشتیبانی کنند، در غیر این‌صورت Panlingual نخواهد توانست تغییری در زبان آن اپلیکیشن ایجاد کند. از‌ طرفی ما می‌دانیم که گوگل در اندروید ۱۲ امکان ترجمه برخط را ارائه کرده است و بنابراین در آینده ممکن است از این ویژگی برای ترجمه اپلیکیشن‌ها استفاده کند و دیگر نیازی به پشتیبانی آن‌ها از زبان‌های مختلف نباشد.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر فقط امکان تنظیم سیستمی زبان در اندروید وجود دارد و انتخاب یک زبان متفاوت برای اپلکیشین‌ها نیاز به تنظیمات متعددی دارد که کار چندان راحتی نیست. بنابراین تنها می‌توان امیدوار بود که گوگل درنهلیت قابلیت Panlingual را برای حل این مشکل ارائه کند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید