ایلان ماسک تا پایان امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت می کند - تکفارس 
ایلان ماسک تا پایان امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت می کند - تکفارس 

ایلان ماسک تا پایان امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت می کند

افشین نوری
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 10:27
ایلان ماسک توییتر

منتقدان ایلان ماسک معتقدند که او مالیات کمی در گذشته پرداخت کرده است، در حالیکه این فرد ثروتمند با توجه به دارایی زیادی که دارد باید مقدار قابل‌توجهی مالیات پرداخت می‌کرده است. حالا ماسک در پاسخ به این انتقادات گفته است که قصد دارد امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت کند که تاکنون هیچ آمریکایی این میزان مالیات پرداخت نکرده است.

اخیر گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه افراد ثروتمندی مانند ماسک و بزوس با بهره‌گیری از ابزارهای کاملا قانونی هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرده‌اند. طبق این گزارش‌ها، ماسک در سال ۲۰۱۸ از پرداخت مالیات سر باز زده و در سال‌های۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ به‌ترتیب ۶۵ هزار و ۶۸ هزار دلار مالیات پرداخت کرده است که رقم بسیار ناچیزی هستند. ثروت ماسک از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تا ۱۳.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است، اما او درآمد خود را ففط ۱.۵۲ میلیارد دلار گزازش کرده و ۴۵۵ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است.

همین موضوع سروصدای زیادی در بین منتقدان ماسک ایجاد کرده و حتی باعث شده تا آن‌ها نسبت به نامزد شدن او برای چهره سال مجله تایم واکنش‌های شدیدی نشان بدهند.

مطالب مرتبط:

با این‌حال، خبرگزاری CNBC هفته گذشته گزارش داده بود که ماسک قرار است بزرگترین مالیات تاریخ آمریکا را بپردازد و تا الان ۷ میلیارد دلار مالیات ایالتی و فدرال پرداخته کرده و در اول ژانویه ۲۰۲۲ نیز ۵ میلیارد دیگر پردخت خواهد کرد.

طبق قوانین آمریکا، افراد فقط بابت درآمدهای خود می‌بایست مالیات پرداخت کنند و از بابت افزایش ارزش سهام‌شان در بازارهای بورس لازم نیست مالیاتی پرداخت کنند. این موضوع در مورد افراد ثروتمندی مثل ماسک نیز صادق است.

اما ظاهرا ماسک از ماه گذشته شروع به فروش بخشی از سهام خود کرده است که چیزی حدود ۱۰ درصد سهام شرکت تسلا می‌شود. طبق گزارش CNBC، ماسک در سال ۲۰۱۲ تعداد ۲۲.۸ میلیون سهم تسلا به‌عنوان جایزه دریافت کرده بود که تاریخ انقضای آن‌ها تا ماه آگوست سال آینده است و به همین‌خاطر او مجبور شده بتدریج بخشی از آن‌ها را بفروشد و مالیات آن‌ها را پرداخت کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.