کالبدشکافی سونی اکسپریا پرو I [تماشا کنید] - تکفارس 
کالبدشکافی سونی اکسپریا پرو I [تماشا کنید] - تکفارس 

کالبدشکافی سونی اکسپریا پرو I [تماشا کنید]

مهدی حلوائی
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 09:17
سونی اکسپریا پرو I

سونی اکسپریا پرو I یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های عرضه‌شده درسال ۲۰۲۱ است. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که این دستگاه همان اکسپریا ۱ III بوده که تنها ماژول دوربین‌های آن تغییر کرده است اما ویدیوی کالبدشکافی این گوشی نشان می‌دهد که مادربرد آن به‌طور کلی با گوشی اکسپریا ۱ III تفاوت دارد.

سونی پنل پشتی این گوشی را از جنس شیشه طراحی کرده است که بازکردن آن را کمی دشوار می‌کند. همچنین در قسمت داخلی گوشی نیز از پیچ‌های فیلیپس استفاده شده که بازکردن آن‌ها کار آسانی است. با این وجود، تعمیرکردن اکسپریا پرو I به هیچ وجه کار آسانی نیست. برای مثال، درگاه شارژ این گوشی توسط یک کابل فلکس به مادربرد متصل شده است که هر چند تعویض آن را آسان‌ می‌کند اما مشکل اصلی این‌جاست که برای رسیدن به این کابل، ابتدا باید چندین قطعه را از گوشی جدا کنید.

تعویض صفحه نمایش گوشی نیز چندان آسان نبوده و برای رسیدن به کابل فلکس آن ابتدا باید مادربرد، بلندگوها، موتور لرزشی و چندین قطعه‌ی دیگر را از گوشی جدا کنید. نکته‌ی عجیب در مورد این گوشی، عدم استفاده از خمیر سیلیکون و پدهای حرارتی روی پردازنده‌ی آن است که باعث شده تا این قطعه نتواند به خوبی گرما را به لایه‌ی فلزی اطراف خود انتقال دهد. این موضوع در زمان استفاده‌ی سنگین از گوشی به وضوح قابل مشاهده است. PKBreviews پس از بررسی‌ کامل این گوشی نمره‌ی تعمیر ۳ از ۱۰ را به آن داد.

نظر شما در مورد گوشی اکسپریا پرو I چیست؟ به‌نظر شما آیا سونی می‌تواند با عرضه‌ی محصولاتی مشابه، جایگاه بهتری را در بازار گوشی‌های هوشمند به‌دست آورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید