پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 
پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 

پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بار دیگر به تعویق افتاد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 11:02
جیمز وب

پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به فضا بار دیگر به تعویق اقتاده است. ناسا گفته است که به دلیل بروز یک مشکل در آخرین لحظات تعمیر این تلکسوب بعید است که بتواند آن را تا قبل از کریسمس به مدار زمین ارسال کند. با این‌حال، ناسا معتقد است که بروز چنین مشکلاتی در این مرحله از بررسی‌ها، بهتر از آن است که بعد از پرتاب تلسکوپ به فضا متوجه آن بشوند.

مشکل مذکور ظاهرا در محل اتصال تلسکوپ به دستگاه پرتاب به وجود آمده که هم‌اکنون در دست تعمیر است. ناسا اظهار داشته است که بعید است که با وجود این مشکل، پرتاب تلکسوپ جیمز وب تا قبل از ۲۴ دسامبر اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط:

ناسا ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که به‌علت بروز یک مشکل در تلسکوپ جیمز وب، پرتاب آن به فضا زودتر از ۲۲ دسامبر انجام نخواهد شد؛ اما بعد از بررسی‌ها مشخص شد که تلسکوپ هیچ مشکلی نداشته است.

تلسکوپ جیمز وب از سال ۱۹۹۶ میلادی در حال ساخت است و قرار است جایگزین تلسکوپ فضایی هابل بشود. این تلسکوپ ابتدا قرار بود در سال ۲۰۰۷ به فضا پرتاب شود اما این ماموریت چندین بار به تعویق افتاده است.

برخی گزارش‌ها گفته‌اند که هزینه ساخت و پرتاب این تلکسوپ به فضا حدود ۱۰ میلیارد دلار برای ناسا آب خورده است که بسیار بیش از برآورد اولیه ۱.۶ میلیارد دلاری است. این تلسکوپ قرار است با استفاده از راکت آریانا ۵ به فضا پرتاب شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.