Statcounter: مرورگر کروم کاربران خود را به‌نفع مایکروسافت اج از دست داده است - تکفارس 
Statcounter: مرورگر کروم کاربران خود را به‌نفع مایکروسافت اج از دست داده است - تکفارس 

Statcounter: مرورگر کروم کاربران خود را به‌نفع مایکروسافت اج از دست داده است

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 12:41
گوگل کروم

گوگل در سال‌هایی که مایکروسافت درگیر مرورگر اینترنت اکسپلورر خود بود توانست مرورگر کروم را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مرورگرها بکند، اما حالا به نظر می‌رسد که با از راه رسیدن مرورگر اج، کروم در حال از دست دادن سهم بازار خود است.

طبق گزارشی که موسسه Statcounter  به‌تازگی منتشر کرده است، کروم امسال در بین همه مرورگرها، تنها مرورگری بوده که سهم بازارش کاهش یافته و از ۶۵.۲۷ درصد به ۶۴.۰۴ درصد رسیده است. این در حالی است که مرورگر اج با افزایش سهم بازار مواجه شده است‌.

البته باید خطرنشان کنیم که از نقطه‌نظر سهم بازار، مرورگر کروم همچنان در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن سافاری با ۱۹ درصد در جایگاه دوم جای گرفته است. بنابراین بعید است که کروم به این‌زودی‌ها بخواهد جایگاه اول خود را از دست بدهد.

مطالب مرتبط:

البته مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و سعی کرده با هر روش ممکن کاربران را از سایر مرورگرها به سمت مرورگر اج سوق بدهد. اخیرا نیز کاربران ویندوز ۱۱ با مشکلات زیادی برای تغییر مرورگر پیش‌فرض خود مواجه شده‌اند.

مرورگر اج هنوز راه زیادی در پیش‌رو دارد و ابتدا باید بتواند مرورگر سافاری را پشت‌سر بگذارد. اما از آنجاییکه این مرورگر بر پایه کرومیوم ساخته شده است و از همان افزونه‌های کروم استفاده می‌کند، می‌تواند امیدوار باشد که کاربران بیشتری را در آینده نزدیک به سمت خود جذب کند. در هر حال، باید منتطر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

نظر شما درباره این دو مرورگر چیست؟ کدامیک را بر دیگری ترجیح می‌دهید؟

منبع: Ubergizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید