دانشگاه هاروارد: چین در یک دهه آینده در اکثر فناوری ها از آمریکا پیشی خواهد گرفت - تکفارس 
دانشگاه هاروارد: چین در یک دهه آینده در اکثر فناوری ها از آمریکا پیشی خواهد گرفت - تکفارس 

دانشگاه هاروارد: چین در یک دهه آینده در اکثر فناوری ها از آمریکا پیشی خواهد گرفت

افشین نوری
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 14:34
چین

چین این‌روزها در همه زمینه‌های فناوری از جمله هوش مصنوعی، شبکه ۵G و نیمه‌هادی‌ها در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد این کشور در عرض یک دهه آینده از نظر فناوری از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

براساس گزارش تازه‌ای که دانشگاه هارواد با عنوان «رقابت بزرگ: چین در برابر آمریکا در قرن ۲۱» منتشر کرده است، چین به‌سرعت در حال به چالش کشیدن قدرت آمریکا در همه زمینه‌های فناوری است و این موضوع توجه آمریکا را به‌شدت به خودش جلب کرده است.
این گزارش بیان کرده که چین هم‌اکنون در برخی زمینه‌ها رتبه نخست را دارد و در سایر بخش‌ها نیز در طول یک دهه آینده از آمریکا سبقت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

تاکید این گزارش بیشتر بر روی احتمال تبدیل شدن چین به قدرت اول اقتصادی و فناوری دنیا بوده ست؛ چیزی که رویترز از آن به‌عنوان لحظه اسپوتنیک در قرن حاضر یاد کرده است. طبق گزارش هاروارد، چین در سال گذشته ۲۵۰ میلیون کامپیوتر، ۲۵ میلیون خودرو و بیش از ۱.۵ میلیارد گوشی هوشمند تولید کرده بود که واقعا اعداد قابل‌توجهی هستند.

در ماه اکتبر امسال، مقامات اطلاعاتی آمریکا به شرکت‌های آمریکایی در رابطه با همکاری‌شان با شرکت‌های چینی در زمینه فناوری‌های مختلفی مانند محاسبات کوانتومی، نیمه‌هادی‌ها، علوم زیستی و سیستم‌های خودکار هشدار داده بودند. طبق این هشدار، چین در بسیاری از زمینه‌ها در حال سبقت گرفتن از آمریکاست و نیروی انسانی عظیم و سرمایه‌گذاری‌های کلان این کشور باعث تسریع این حرکت خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید