اطلاعات سلامتی بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی در سال جاری هک شده است - تکفارس 
اطلاعات سلامتی بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی در سال جاری هک شده است - تکفارس 

اطلاعات سلامتی بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی در سال جاری هک شده است

افشین نوری
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - 11:52
هک

طبق یک گزارش، امسال اطلاعات سلامتی بیش از ۴۰ میلیون نفر در آمریکا به سرقت رفته است که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

بد نیست بدانید که سازمان‌های سلامتی ملزم هستند که هرگونه درز اطلاعات سلامتی بیماران خود را به اطلاع اداره سلامت آمریکا برسانند. این اداره تاکنون تعداد ۵۷۸ مورد درز اطلاعات سلامتی بیماران را دریافت کرده است که هرچند کمتر از ۵۹۹ مورد سال گذشته است، اما سال گذشته فقط ۲۶ میلیون نفر تحت‌تاثیر این موضوع قرار گرفته بودند.

طبق یک گزارش دیگر، از سال ۲۰۱۵ به این طرف، بیشترین درز اطلاعات سلامتی بیماران از طریق هک کردن اتفاق افتاده است. تا قبل از سال ۲۰۱۵ این اطلاعات عمدتا از طریق دستگاه‌های دزدیده شده یا گم شده به سرقت می‌رفتند.

مطالب مرتبط:

طبق قوانین آمریکا، سازمان‌های سلامتی باید سوابق سلامتی بیماران را به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت ثبت کنند. این اطلاعات در بازارهای سیاه بسیار ارزشمند هستند و می‌توان از آن‌ها برای انتشار اخبار و ادعاهای جعلی در زمینه پزشکی استفاده کرد.

این اطلاعات سرقت‌شده، به چند طریق می‌توانند بیماران را تحت‌تاثیر قرار بدهند: این اطلاعات ممکن است حاوی اطلاعات شخصی افراد باشند که هکرها از آن‌ها برای اخاذی استفاده کنند. از طرف دیگر، هک کردن سیستم‌های کامپیوتری مراکز سلامتی می‌تواند کار خدمت‌رسانی به بیماران را با مشکل مواجه سازد و خطرات جدی برای بیماران ایجاد کند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، در سال‌های اخیر بیماران زیادی در اثر هک شدن سیستم‌های کامپیوتری مراکز مراقبتی فوت کرده‌اند و این در حالی است که اکثر این مراکز درمانی سرمایه‌گذاری اندکی روی امنیت سایبری وب‌سایت‌های خود کرده بودند و همین امر حملات سایبری را تشدید کرده است.

امسال بزرگترین درز اطلاعات بیماران مربوط به حمله سایبری به مرکز سلامتی Healthy Kids Corporation در فلوریدا می‌شود که منجر به سرقت اطلاعات بیش از ۳.۵ میلیون نفر شد. بررسی‌های بعدی نشان داد که وب‌سایت این مرکز درمانی دارای حفره‌های امنیتی بزرگی بوده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.